PROFESSOR MUNDINHO AND HIS ADVENTURES: THE FIRST SCIENTIFIC INTRODUCTION TO METEOROLOGY AND THE ENVIRONMENT FOR CHILDREN IN LATIN AMERICA
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v6i7.6638Keywords:
Climate change. Environment. Children. WorldAbstract
The Professor Mundinho Project emerged from the author's concern to address crucial issues such as climate change, meteorology and the environment in an accessible and playful way for children around the world. The proposal is to use literature and interactive activities as tools to promote reflection on environmental issues, ecological imbalance and the importance of awareness in preserving Planet Earth. Through engaging stories and educational dynamics, the project aims to awaken curiosity and environmental responsibility in children, encouraging them to become agents of change in their communities. Professor Mundinho, as the central character, will guide young readers on a journey of learning about nature and the need to protect the environment. With this, the project seeks not only to inform, but also to inspire a new generation to value and care for our planet.
Downloads
References
A INTEGRAÇÃO da sustentabilidade e ESG nas estratégias empresariais. BIOME. [2025]. Disponível em: https://biome.eco.br/integracao-esg-estrategias-empresariais
AVELLAR, A. R. Professor mundinho, suas explicações e seus amigos: meteorologia, inglês e meio ambiente. 3. ed. Rio de Janeiro: Editora Bioeteofísica , 2018.
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília: MEC, 2018.
BRASIL. Ministério do Meio Ambiente. Lei 9795/99. Dispõe sobre a educação ambiental, institui a Política Nacional de Educação Ambiental e dá outras providências. Brasilia: Ministério do Meio Ambiente, 1999.
GUEDES, Isabela Cavalcanti. Avaliação do projeto de recuperação de áreas degradadas ou alteradas (PRAD) do Município de Toritama-PE. [S. l.: s. n.], 2025.
PRACOTIA. Creche de Cotia receberá o “Teatro na Escola” com peça sobre preservação ambiental: uma oportunidade de aprendizado para as crianças. Cotia: Prefeitura de Cotia, 2024. Disponível em: https://www.prefeituras.org/prefeitura-de-cotia/creche-de-cotia-recebera-o-teatro-na-escola-com-peca-sobre-preservacao-ambiental-uma-oportunidade-de-aprendizado-para-as-criancas/
SOUTO, Marco. Estratégias Inovadoras em Sustentabilidade e ESG para Empresas. Visão Sustentável, 27 february 2025. Disponível em: https://visaosustentavel.blog/2025/02/27/sustentabilidade-esg-estrategias-empresariais/
SOUZA, Alessandra Barbosa. A dimensão ética da sustentabilidade. [S. l.: s. n.], 2020.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2025 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.