EDUCATION AND TECHNOLOGIES

Authors

  • Luis Miguel Borges Dória

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i6.3306

Keywords:

research describes the discourse of pedagogical

Abstract

The research describes the discourse of pedagogical contributions provided by the performance of the technological teacher in the effective practices in the use of social networks, software, applications, cellulose, tablets and the objective was to know the performance of the elementary school teacher in the practices of the use of new technologies in the teaching and learning process. It is a review of the literature, with research in books, articles, academic papers and official documents and presentation of projects with the use of technology for remote classroom practice. The implicit meaning, which can be perceived, going deeper into the discourse of school practice with the use of media, whether here or elsewhere, is that the contents worked at school are not always articulated with the reality of the students, which causes, at the very least, discouragement or state of conformity with reality, however, the activities shown are an initiative that breaks the paradigms of traditional teaching in person and disconnected with virtual reality. Technologies should be put to the discussion in terms of their immediate applications, such as recording and systematizing information about the process and results of school education; provide integration between technological, administrative and pedagogical dimensions; increase new ways of dealing with the production and search for knowledge; use knowledge already dominated at school regarding resources to create partnerships and solve problems for its implementation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Luis Miguel Borges Dória

FATEC Taquaritinga.

References

ALMEIDA, M.E.B. VALENTE, J. A. Tecnologias e Currículo: trajetórias convergentes ou divergentes? São Paulo: Paulus, 2014.

BASTOS, M.I. O desenvolvimento de competências em “TIC para a educação” na formação de docentes na América Latina. Brasília, 2014.

CARRERA, R. Instagram no Facebook: Uma Reflexão Sobre Ethos, Consumo e Construção de Subjetividade Em sites de Redes Sociais. 2015. Disponível em https://periodicos.ufsm.br/animus/article/view/6850/pdf. Acesso 10 maio. 2023.

CATANI, A.M. Reformas educacionais em Portugal e no Brasil. São Paulo: Autêntica, 2014.

CAVALCANTE, M.G. Escola conectada. Gestão Escolar, Edição 27, Agosto/Setembro 2018.

DISITZER; M.; CHATEAUBRIAND, B. Como usar o whatsapp a seu favor...ferramenta. São Paulo: Saraiva. 2017.

FELIPINI, D. Empreendedorismo na Internet: como encontrar e avaliar um lucrativo nicho de mercado. São Paulo: Brasport, 2015.

FERREIRA, J. R. A biblioteca digital. 2016. Disponível em:

http://www.ime.usp.br/~is/infousp/rincon/rincon.htm. Acesso em: 10 maio. 2023.

GASPARI, J.C.; SCHWARTZ, G.M. A ressignificação emocional do lazer. Psicol. Teor. Pesq., v.21, n.1, p. 69-76, 2015.

JAMBEIRO, O. Internet e educação a distância. São Paulo: Edufba, 2016.

KENSKI, V.M. Tecnologias e ensino presencial e a distância. Campinas, SP: Papirus, 2013.

LANIER, J. Gadget – você não é um aplicativo. São Paulo: Saraiva. 2015.

LEVI, P. As tecnologias da inteligência: o futuro do pensamento na era da informática. São Paulo: Atlas, 2013.

LIMA, P.R.C. Comunicação educacional e internet. 2013. Monografia (Graduação) Disponível em: http://tede.unoeste.br/tede/tde_busca/arquivo.php?codArquivo=151. Acesso 15 maio 2023.

MIRANDA, L.M.; FARIAS, S.F. As contribuições da internet: uma revisão de literatura. Interface (Botucatu), v.13, n.29, p. 383-94, 2016.

RODRIGUES, M.C. O lazer: barreiras a superar. Rev. Bras. Cienc. Mov., v.10, n.4, p.105-8, 2014.

Published

14/06/2023

How to Cite

Borges Dória, L. M. (2023). EDUCATION AND TECHNOLOGIES. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(6), e463306. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i6.3306