PARTICIPATORY MANAGEMENT IN DIGITAL ENVIRONMENTS IN CONTEMPORARY EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i12.4371Keywords:
world went through very difficult times with the emergenceAbstract
The world went through very difficult times with the emergence of the "COVID-19" pandemic, being forced to apply technological concepts in education, where many teachers and managers were not prepared to deal with these technological resources. Given this context, the construction of this work will walk along a road in which its main purpose is to understand how the school managed to overcome all the obstacles in the educational sphere, in view of the difficulties presented by the emergence of the pandemic period and the attitudes taken by school management and its professionals, through the use of strategies capable of circumventing these impasses, so that the teaching-learning process follows its path without interruption and promotes the development of education, even in the face of the COVID-19 virus. This work uses a theoretical-bibliographical approach to the literature in question to better understand the stance of school management and the school as a whole in the face of so many challenges faced with the arrival of digital environments in contemporary education, as well as how pedagogical strategies and mechanisms have been developed to meet the needs that for so long have become an obstacle for education and society.
Downloads
References
BELLONI, M. L. O que é Mídia e Educação. Campinas, SP: Autores Associados, 2001.
BRASIL. Lei n. 9394, de 20/12/96, estabelece as diretrizes e bases da educação nacional. Diário Oficial da União, n. 248, 1996.
CAMPOS, Casimiro de Medeiros. Gestão escolar e docência. São Paulo: Paulinas, 2010.
DELORS, J. et al. Educação: um tesouro a descobrir: relatório para a UNESCO da Comissão Internacional sobre Educação para o Século XXI. São Paulo: Cortez; Brasília, DF: UNESCO, 1998.
LÜCK, Heloísa. Liderança em gestão escolar. 6. ed. Petrópolis, RJ: Vozes, 2010.
MORAN, J. M. Novas tecnologias e mediação pedagógica. Campinas: Papirus, 2000.
PÉREZ GÓMEZ, Angel Inácio. A cultura escolar na sociedade neoliberal. Porto Alegre: Artmed, 2001.
PRATA, C. L. Gestão escolar e as novas tecnologias. In: ALONSO, M. et al. Formação de gestores escolares: para a utilização de tecnologias de informação e comunicação. São Paulo: [s. n.], 2002.
SANCHO, Juana M. Para uma tecnologia educacional. Porto Alegre: Artmed, 1998.
VIDAL, Diana Gonçalves; FARIA FILHO, Luciano Mendes de. Os tempos e os espaços escolares no processo de institucionalização da escola primária no Brasil. Revista Brasileira de Educação, nº 14, maio/jun./jul./ago. 2000.
Downloads
Published
How to Cite
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.