SCHOOL INCLUSION, SPECIAL EDUCATION AND NEW TECHNOLOGIES
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i12.4379Keywords:
Inclusion. Education. School. Technology.Abstract
This work has as an important goal to discuss, analyze and show the true importance of using technology in the field of Inclusion, in Special Education, placing it as a clearly fundamental tool to help the educator, contributing to him being able to help his students. including a truly quality education that is still concerned with the difficulties of those with special needs. Inclusive Education for a long time was not in evidence in Brazil, however, in view of modernity, technological advances, and a greater breadth of ideas and new thoughts, the appreciation of Inclusive Education began to be increasingly present. in school units, thus, through this work, we seek to highlight the Importance of using technology in the field of Special Education, also citing electronic games as a great example of technology already used in Education, which help students with special needs special needs to achieve the necessary learning.
Downloads
References
BENJAMIN, Walter. Reflexões sobre o brinquedo, a criança e a educação. São Paulo: Duas Cidades. Editora 34, 2002.
BRASIL. Decreto nº 6571. Brasília: [s. n.], 2008.
BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria de Educação Especial. Direito à educação: subsídios para a gestão dos sistemas educacionais – orientações gerais e marcos legais. Brasília: MEC/SEESP, 2008.
BRASIL. Ministério da Educação. Plano de Desenvolvimento da Educação: razões, princípios e programas. Brasília: MEC, 2007.
BRASIL. Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional (Lei 9394/96). Brasília: Ministério da Educação, 1996.
CHAVES, E. O. C. Informática na educação: uma reavaliação. São Paulo: CEVEC, 1987. p.31.
LIMA, Robson Carlos. O uso da tecnologia na educação especial. [S. l.: s. n.], 2007. Disponível em: http://www.webartigos.com/artigos/o-uso-da-tecnologia-na-educacao-especial/1880/#_ftn2. Acessado em: 12 set. 2023.
NÓVOA, A. Os professores: um ‘novo’ objeto da investigação educacional? In: NÓVOA, A. (Org.). Vidas de professores. Porto/Portugal: Porto, 1995. p. 14-17.
SARTORETTO, Mara Lúcia; SARTORETTO Rui. Atendimento educacional especializado e laboratórios de aprendizagem: o que são e a quem se destinam. [S. l.: s. n.], 2010. Disponível em: Acesso em 01/02/2020.
VYGOSTSKY, L.S. Pensamento e Linguagem. 2. ed. São Paulo: Martins Fontes, 1989.
Downloads
Published
How to Cite
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.