SCHOOL INCLUSION, SPECIAL EDUCATION AND NEW TECHNOLOGIES

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Danielle Salvador Melo Burigo
  • Rafaela Silva Nogueira Duarte
  • Divanir Aparecida Franco Crisostomo
  • Doudman Silva
  • Josely Marques Luz

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i12.4379

Keywords:

Inclusion. Education. School. Technology.

Abstract

This work has as an important goal to discuss, analyze and show the true importance of using technology in the field of Inclusion, in Special Education, placing it as a clearly fundamental tool to help the educator, contributing to him being able to help his students. including a truly quality education that is still concerned with the difficulties of those with special needs. Inclusive Education for a long time was not in evidence in Brazil, however, in view of modernity, technological advances, and a greater breadth of ideas and new thoughts, the appreciation of Inclusive Education began to be increasingly present. in school units, thus, through this work, we seek to highlight the Importance of using technology in the field of Special Education, also citing electronic games as a great example of technology already used in Education, which help students with special needs special needs to achieve the necessary learning.

 

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Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Graduado em Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestre em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestre em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University), mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) e doutorando em Ciências da Educação pela FICS. 

Danielle Salvador Melo Burigo

Graduada em Educação Artística. Pós-graduada em Metodologia do Ensino. Mestranda em Educação.

Rafaela Silva Nogueira Duarte

Graduada em História. Pós-graduada em Ensino de História e Transtornos Globais do Desenvolvimento. Mestranda em Educação.

Divanir Aparecida Franco Crisostomo

Graduada em Pedagogia. Pós-graduada em Gerenciamento no Ambiente Escolar: Supervisão e Orientação. Mestranda em Educação.

Doudman Silva

Graduada em Letras. Pós-graduada em Metodologia de Ensino de Língua Portuguesa, Literatura e Língua Espanhola. Mestranda em Educação.

Josely Marques Luz

Graduada em Pedagogia. Pós-graduada em Educação Infantil e Alfabetização e Letramento. Mestranda em Educação.

References

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Published

09/12/2023

How to Cite

Alves Guimarães, U., Salvador Melo Burigo, D., Silva Nogueira Duarte, R., Aparecida Franco Crisostomo, D., Silva, D., & Marques Luz, J. (2023). SCHOOL INCLUSION, SPECIAL EDUCATION AND NEW TECHNOLOGIES. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(12), e4124379. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i12.4379