DIFFICULTIES OF STUDENTS IN LEARNING WRITING AND READING IN ENGLISH AND SPANISH LANGUAGES

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
  • Grazieli Pakulsky Leimann Rosa

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2688

Keywords:

article has as its theme "difficulties of students in learning writing and reading

Abstract

This article has as its theme "difficulties of students in learning writing and reading in English and Spanish, and aims to identify the difficulties of students in writing and reading in English and Spanish, as well as to make a survey about the possible causes of these difficulties, understand how the process of acquiring knowledge from children and adults occurs, and the importance of family interaction with the school as a way to reduce students' learning difficulties. For data collection, this work is developed from the reading of several articles related to the theme of "difficulties of students in learning writing and reading in English and Spanish", available on academic sites such as Google School and Scielo. The content is divided into topics, organized from the introduction, development, conclusion and references.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães, Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

  • Grazieli Pakulsky Leimann Rosa

    Graduação em Letras. Pós graduada em Metodologia da Língua Espanhola e Língua Inglesa, Metodologia de Ensino de Língua Portuguesa, Literatura e Língua Inglesa e Educação Infantil - Anos Iniciais e Psicopedagogia. Mestranda em Educação – Especialização em Formação de Professores pela Uneatlántico – Espanha.

References

BRASIL. Senado Federal. Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional: nº 9394/96. Brasília, 1996.

______,. Parâmetros curriculares nacionais: terceiro e quarto ciclos: educação física / Secretaria de Ensino Fundamental. Brasília, MEC/SEF, 1998a.

COLLARES, C.L. e MOYSES, M. A. A. Preconceito no cotidiano escolar. São Paulo: Cortez, 1996.

FALCIONI, Karina. O ensino de Língua Estrangeira na Educação Básica Brasileira: novos caminhos. 2011. Disponível em: https://educere.bruc.com.br/CD2013/pdf/7183_4120.pdf Acesso em 06 dez. 2020.

FRIZZO, Celina Eliane. O processo de aquisição e aprendizagem de línguas e o bilinguismo. Ijuí: UniJuí, 2013.

KRASHEN, Stephen. Principles and Practice in Second Language Acquisition. California, University of Southern California, 1982, p.10.

LIGHTBOWN, P. & SPADA, N. How languages are learned. Oxford. Oxford University Press. 1999.

SANTANA, Cleide Ribeiro. A interação família/escola no processo da superação de aprendizagem no 1° ano do ensino fundamental. 2013. Disponível em: http://nippromove.hospedagemdesites.ws/anais_simposio/arquivos_up/documentos/artigos/c574fb426b872c55546ef8f6fb53d392.pdf Acesso em 05 dez. 2020.

SANTOS, Rosana de Oliveira Prado dos. Ensino da Língua Inglesa: pronúncia e ortografia na sala de aula. 2019. Disponível em: https://anaisonline.uems.br/index.php/enic/article/view/1121/1143 Acesso em 06 dez. 2020.

SCHÜTZ, Ricardo E. O aprendizado de línguas ao longo de um século. 2012. Disponível em: https://www.sk.com.br/sk-apren.html Acesso em 06 dez. 2020.

SHIMAZAKI, Elsa Midori. Causas das Dificuldades na leitura e escrita. Disponível em:http://alb.org.br/arquivo-morto/edicoes_anteriores/anais16/sem09pdf/sm09ss03_02.pdf Acesso em 08 dez. 2020.

Published

16/02/2023

How to Cite

DIFFICULTIES OF STUDENTS IN LEARNING WRITING AND READING IN ENGLISH AND SPANISH LANGUAGES. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(2), e422688. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2688