ICT: A PERSPECTIVE FOR IMPROVING TEACHING AND LEARNING IN THE NEW ERA
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3537Keywords:
Technology, Education, Development.Abstract
This work aims to develop a research of reflective theoretical character about the insertion and use of technological mechanisms in the educational environment and its contribution to the teaching-learning process and full training of students. In this sense, it is also sought, through bibliographical research based on contributions of renowned authors in the literature in question, to discover some points that are seen as fundamental for the effectiveness of this whole process, that is, to point out which are the most used technologies in the educational environment, to list all the elements, whether positive or negative, presented by educators and to elucidate about the numerous contributions that technology offers to the teaching-learning of students, through the constant and appropriate use of technological mechanisms in the teaching unit. Among the specialists researched during the discursive trajectory, are Morin (2000), Kenski and many others, which will help to better understand the significant use of technological mechanisms for the improvement of teaching and the full intellectual development of the learner, in addition to bringing new clarifications about the educational practice mediated by Technology.
Downloads
References
KENSKI, Vani Moreira; Educação e tecnologias: O novo ritmo da informação/Vani Moreira Kenski. - Campinas, SP: Papirus, 2007.
BUZATO, Marcelo E. K. Letramento digital abre portas para o conhecimento. Educa. Rede. Entrevista por Olivia Rangel Joffily. 23/01/2003 http://www.educacaoliteratura.com/index%2092.htm. acesso em 06/07/2014.
LIBÂNEO, José Carlos. et al. Educação escolar: políticas, estrutura e organização. 5. ed. São Paulo: Cortez, 2007.
MORIN, E. Os sete saberes necessários à educação do futuro. São Paulo: Cortez, Brasília, Unesco, 2000.
MORAN, José Manuel. Os novos espaços de atuação do professor com as tecnologias. Revista Diálogo Educacional, Curitiba, v. 4, n. 12, Mai/Ago. 2004. Quadrimestral.
SOARES-LEITE, W. S. & NASCIMENTO-RIBEIRO, C. A. do. A inclusão das TICs na educação brasileira: problemas e desafios. Magis, Revista Internacional de Investigación en Educación, 5 (10), 173-187.2012.
VALENTE, José Armando. O computador na sociedade do conhecimento. São Paulo: Unicamp/Nied, 1999.
VYGOTSKI, l.S. A formação social da mente. São Paulo: Martins Fontes, 1989.
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.