THE USE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DE EDUCATION AND ITS CONTRIBUTION

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Lucimeri Stoco Beger
  • Sirlene Batista Teixeira
  • Roseli Aparecida Coco
  • Meiriane da Anunciação Silva

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3573

Keywords:

Technological advancement has come

Abstract

Technological advancement has come to the world to bring changes of great relevance to the various sectors of society. With this, it is elucidated that in the past the activities took a long time to be carried out and organized, and with the emergence of technology, everything became more practical and faster, bringing improvements, especially to the educational system, which allowed the educator to be able to develop more effective strategies for the acquisition of the knowledge of the students, that is, serving as support for the success of their work. On the other hand, it is perceived that the coming of technology to society evidenced numerous changes in people's behaviors, which began to distance themselves more from their family and friends, to stay connected to the network, preferring virtual contact, instead of face-to-face, as happened before the arrival of technology. With this, it is cited as great use of such tools, many teaching units have made constant use of the Google tool, seen as an AI mechanism and that has been fundamental for technological advancement, through AI, to ensure its space in the world, bringing significant changes to the subjects, both personally and professionally, in addition to prioritizing Education, the main objective of this trajectory of studies. Thus, in view of this panorama to be debated, the trajectory of construction of this work walked around a theoretical-bibliographic research in order to present a clear and succinct understanding of the motto chosen for this process of reflection.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Doutorando em Ciências da Educação pela FICS. 

Lucimeri Stoco Beger

Graduada em Pedagogia pela UFPR. Pós graduada em Metodologia do ensino de 1° e 2° Graus. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

Sirlene Batista Teixeira

Licenciada em Letras/Português pela UFG. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

Roseli Aparecida Coco

Graduada em Pedagogia e Letras – português/espanhol e suas respectivas Literaturas. Pós graduada em Psicopedagogia, Educação Especial: Atendimentos às necessidades especiais, Língua Espanhola. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

Meiriane da Anunciação Silva

Licenciada em Pedagogia, Matemática pela Universidade Federal do Piauí e Letras - Português pela Faculdade Evangélica Cristo Rei. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

References

Borba, M.C.; Penteado, M.G. (2001). Informática e Educação Matemática. Belo Horizonte: AutÍntica.

Feigenbaum , E. A. (1982). Applications-Oriented, AI Research: Education.Em The Handbook of Artificial Intelligence - CapÌtulo IX. Los Altos, CA. William Kaufmann.

Marconi. (1985). Técnicas de pesquisa. São Paulo: Editora Atlas.

McCarthy J. and Hayes P.J. (1969). Some philosophical problems from the standpoint of artificial intelligence. In D. Michie and B. Meltzer, editors, Machine Intelligence 4, pages 463-502. Edinburgh University Press, Edinburgh, GB.

McCcorduck P. (1979). Machines Who Think. Freeman, San Francisco.

Monteiro, Samuel Alves. (2015). Gestão da Informação e Qualidade: investimentos teóricos para a Ciência da Informação. Ciência da Informação em Revista, v. 2, n. 2..

Winston P.H. (1984). Artificial Intelligence (2nd Edition).Addison-Wesley Publishing Company, Reading, MA.

Published

29/07/2023

How to Cite

Alves Guimarães, U., Stoco Beger, L., Batista Teixeira, S., Aparecida Coco, R., & da Anunciação Silva, M. (2023). THE USE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DE EDUCATION AND ITS CONTRIBUTION. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(8), e473573. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3573