AUTISM
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i1.2630Keywords:
Disorder, Behavior, Diagnosis, TreatmentAbstract
Autism is considered a disorder that affects human development, its condition presents traces on different scales. The study seeks to certify the veracity of the characteristics of autism spectrum disorder and how it implies in people's lives. The present work is a bibliographic review with a qualitative focus. Over the years, the criteria for diagnosing autism have undergone changes, and the behaviors presented are guided by the use of the Classification of Mental and Behavioral Disorders (ICD 10), the World Health Organization and the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM 5), of the American Psychiatric Association. Parents are fundamental in contributing to diagnosis, pass safety to children and also contribute to their development process. Autism has no cure, but it is essential that treatment occurs, and in this ites the ABA method and the TACCH method, which help in the modification of behaviors, stand out. It is very important that the population seeks more and more knowledge about autism spectrum disorder, so that it is possible to have a specialized inclusion, which meets their demands, free of prejudices.
Downloads
References
American Psychiatric Association, Manual Diagnóstico E Estatístico De Transtornos Mentais DSM-5 – Porto Alegre: Artmed, 2014, p. 59.
BORBA, M. M. C.; BARROS, R. S. Ele é autista: como posso ajudar na intervenção? Um guia para profissionais e pais com crianças sob intervenção analíticocomportamental ao autismo. Cartilha da Associação Brasileira de Psicologia e Medicina Comportamental (ABPMC), 2018.
DE OLIVEIRA SILVA, Priscila Gonçalves. A CRIANÇA COM ASPERGER DENTRO DO ESPECTRO. 2018.
LOPES, Amanda Trindade; ALMEIDA, Gabriel Antonio de. Perfil de indivíduos com Transtorno de Espectro Autista (TEA) no Brasil. 2021.
MAIA, Carina Scanoni et al. Transtorno do espectro autista e a suplementação por ácido fólico antes e durante a gestação. Jornal Brasileiro de Psiquiatria, v. 68, p. 231-243, 2020.
NASCIMENTO, Iramar Baptistella do; BITENCOURT, Cristiano Rech; FLEIG, Raquel. Estratégias para o transtorno do espectro autista: interação social e intervenções terapêuticas. Jornal Brasileiro de Psiquiatria, v. 70, p. 179-187, 2021.
NUNES, Débora RP; SCHMIDT, Carlo. Educação especial e autismo: das práticas baseadas em evidências à escola. Cadernos de Pesquisa, v. 49, p. 84-103, 2019.
PROENÇA, Maria Fernanda Rocha; DE SOUSA, Nathália Duarte dos Santos; DA SILVA, Brenda Ramos. Autismo: classificação e o convívio familiar e social. Revista JRG de Estudos Acadêmicos, v. 4, n. 8, p. 221-231, 2021.
TEIXEIRA, Maria Cristina Triguero Veloz et al. Literatura científica brasileira sobre transtornos do espectro autista. Revista da Associação Médica Brasileira, v. 56, p. 607-614, 2010.
TEIXEIRA, M. C. S.; GANDA, D. R. INCLUSÃO E AUTISMO: relato de caso sobre o
trabalho com uma criança na educação infantil. Psicologia e Saúde em debate, [S. l.], v. 5, n. 2, p. 125–135, 2019. DOI: 10.22289/2446-922X.V5N2A9. Disponível em:
http://psicodebate.dpgpsifpm.com.br/index.php/periodico/article/view/V5N2A9. Acesso em: 8 ago. 2022.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.