THE IMPACTS OF THE USE OF EDUCATIONAL ICT IN THE COVID-19 PANDEMIC

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Maria do Socorro Pires de Araujo
  • Roseli Aparecida Coco
  • Andresa Accadrolli Gobatto
  • Laíse Bacelar Silva

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3577

Keywords:

paper presents the inclusion of technologies

Abstract

This paper presents the inclusion of technologies in basic education during the Pandemic. The use of technologies in the school environment is essential in contemporary times, due to the current scenario with the Coronavirus Pandemic. These methods are practically indispensable for the daily life of the human being. Currently the technologies have entered the school environment, aiming at a better quality in teaching, as well as more practicality for the teacher and for the students. To this end, qualitative and descriptive bibliographic research was carried out in scientific articles, books and online collections. It is concluded that from these changes, it is possible to overcome the passive relationship in the teaching and learning process and make new technologies available with more creative, conversational and open suggestions of cognitive interaction.

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Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Doutorando em Ciências da Educação pela FICS. 

Maria do Socorro Pires de Araujo

Graduada em Educação Artística. Pós graduada em Educação Especial e Metodologia do Ensino da Arte. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

Roseli Aparecida Coco

Graduada em Pedagogia e Letras – português/espanhol e suas respectivas Literaturas. Pós graduada em Psicopedagogia, Educação Especial: Atendimentos às necessidades especiais, Língua Espanhola. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

Andresa Accadrolli Gobatto

Graduada em Matemática pela Unisinos e Pedagogia pela Unicesumar. Pós graduada em Matemática, Mídias Digitais e Didáticas: Tripé na Formação do Professor de Matemática, Educação Inclusiva com Ênfase em Avaliação Diagnóstico Escolar, Alfabetização e Letramento e a Psicopedagogia Institucional, Educação Especial e Psicomotricidade e Gestão Escolar: Orientação e Supervisão. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

Laíse Bacelar Silva

Graduada em Pedagogia. Pós graduada em Educação Especial e Inclusiva, Psicopedagogia institucional, clínica e hospitalar e em AEE (Atendimento Educacional Especializado) com Psicomotricidade. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

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Published

26/07/2023

How to Cite

Alves Guimarães, U., do Socorro Pires de Araujo, M., Aparecida Coco, R., Accadrolli Gobatto, A., & Bacelar Silva, L. (2023). THE IMPACTS OF THE USE OF EDUCATIONAL ICT IN THE COVID-19 PANDEMIC. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(7), e473577. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3577