HYBRID FINANCIAL ANALYSIS MODEL APPLIED TO IMPROVE BUSINESS INTELLIGENCE
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i1.1103Keywords:
Business intelligence, Financial math, Computer systemsAbstract
This research aims to improve entrepreneurial management, especially those linked to informal and self-employed workers who encounter difficulties when faced with the use of mobile application technology. A Hybrid System is proposed as a way of helping to manage the business. This system combines Science and Technology, made possible by the knowledge of Financial Mathematics implemented in one of the most useful software in project management. From the interdisciplinarity between the areas of Mathematics, Economics, Programming Logic and Algorithms, it is intended to demonstrate a series of advantages of using applications that help in the management and organization of financial resources, providing an improvement in the performance and control of commercial activities, as well as in decision-making, resulting in a strategy called Business Intelligence.
Downloads
References
CHENG, C.; ZHONG, H.; CAO, L. Facilitating speed of internationalization: The roles of business intelligence and organizational agility. Elsevier: Journal of Business Research. v.110. p.95-103. 2020.
COSTA, D. C. L.; PEREIRA, M. O.; PINTO, C. A. L. Estruturas de Matemática Financeira Implementadas em PLANILHAS Eletrônicas. 5º Simpósio Internacional de Pesquisa em Educação Matemática. Anais SIPEMAT – ISSN: 2446-6336. http://sipemat2018.sbempara.com.br/files/Anais_SIPEMATParte2.pdf. 2018.
COSTA, D. C. L.; COSTA, H. A. de O.; NEVES, L. P. Métodos Matemáticos Aplicados nas Engenharias via Sistemas Computacionais. 2nd ed. SINEPEM-IFPA. 2019.
COSTA, D. C. L.; COSTA, H. A. de O.; SILVA, H. C. M. da; SILVA, S. T. T. da. Matemática Computacional Aplicada à Ciência e Tecnologia, (1st ed.), Belém, PA, SINEPEM-IFPA. 2021.
DANTAS, J. C. Contribuições da Implantação do Scrum como Metodologia Ágil para a Otimização da Gestão de Projetos nas Organizações. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 2(7), e27541. https://doi.org/10.47820/recima21.v2i7.541. 2021.
DAU, G. Número de trabalhadores autônomos bateu recorde no segundo trimestre de 2021. Rede Jornal Contábil. Disponível em <https://www.jornalcontabil.com.br/numero-de-trabalhadores-autonomos-bateu recorde-no-segundo-trimestre-de-2021/>. 2021.
Dubey, R., GUNASEKARAN, A., & CHILDE, S. J. Big data analytics capability in supply chain agility. Management Decision, 57(8), 2092–2112. https://doi.org/10.1108/MD-01-2018-0119. 2019.
EL-ADAILEH, N. A.; FOSTER, S. Successful business intelligence implementation: a systematic literature review. Journal of Work-Applied Management. v.11(2). p.121-132 Emerald Publishing Limited 2205-2062. DOI: 10.1108/JWAM-09-2019-002. 2019.
IE. Por que 89% dos estudantes chegam ao final do Ensino Médio sem aprender o esperado em matemática? Escola da inteligência educação socioemocional. Disponível em: <https://escoladainteligencia.com.br/blog/por-que-89-dos-estudantes-chegam-ao-final-do-ensino-edio-sem-aprender-o-esperado-emmatematica/>. 2021.
MACEDO, A. C.; OLIVEIRA, D. V. D.; ARAÚJO, K. T.; RIBEIRO, S. S.; DEUS, C. F. Gestão Financeira através do Aplicativo Mobills. Revista científica eletrônica de ciências aplicadas FAIT. 2015.
MOTERLE, S.; WERNKE.; JUNGES, I. Conhecimento Sobre Gestão Financeira dos Dirigentes de Pequenas Empresas Do Sul De Santa Catarina. Revista de Administração, Contabilidade e Economia - RACE. v. 18 n. 1. 2019.
NASCIMENTO, R. S. B. do. A Modelagem Matemática como Proposta Pedagógica na Perspectiva do Ensino da Matemática em Ambientes Informatizados no Ensino Médio. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 2(11), e211905. https://doi.org/10.47820/recima21.v2i11.905. 2021.
NETO, G. O. S.; MACÊDO, E. A.; OLIVEIRA, C. G. Estimulando Gestão Financeira Pessoal com Aplicativo. Anais dos Simpósios de Informática do IFNMG - Campus Januária. 2018.
OLIVEIRA, E. dos S.; LIMA, T. A. M.; SILVA, M. de O.; SILVA, P. O. da. O Uso dos Softwares na Educação Matemática. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 2(5), e25320. https://doi.org/10.47820/recima21.v2i5.320. 2021.
PEREIRA, A. S., SHITSUKA, D. M., PARREIRA, F. J. & SHITSUKA, R. Metodologia da pesquisa científica. Núcleo de Tecnologia Educacional – UFSM. 2018.
RASIWALA, F. S.; KOHLI, B. Artificial Intelligence in FinTech: Understanding Stakeholders Perception on Innovation, Disruption, and Transformation in Finance. International Journal of Business Intelligence Research. v.12. p.48-65. DOI: 10.4018/IJBIR.20210101.oa3. 2021.
SEBRAE. Micro e pequenas empresas geram 27% do PIB do Brasil. Serviço Brasileiro de Apoio às Micro e Pequenas Empresas (SEBRAE). Disponível em: <https://www.sebrae.com.br/sites/PortalSebrae/ufs/mt/noticias/micro-e-pequenas-empresas-geram-27-do-pib-do-brasil, ad0fc70646467410VgnVCM2000003c74010aRCRD>.
SILVA, A. C. B. S.; COELHO, B. M. L. Aplicativos De Gestão Financeira: um estudo exploratório. Revista Pesquisa em Administração (Caruaru-PE). 2020.
VAIO, A. D.; PALLADINO, R.; HASSAN, R.; ESCOBAR, O. Artificial Intelligence and Business Models in the Sustainable Development Goals Perspective: A Systematic Literature Review. Elsevier: Journal of Business Research. v.121. p.283-314. 2020.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.