CREATIVE ECONOMY ON SCREEN

Authors

  • Maria Fernanda Gatto

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i1.1635

Keywords:

book was born from the commitment to make

Abstract

This book was born from the commitment to make the Creative Economy a more debated subject, especially as a way to help transform situations of poverty and underdevelopment. We are walkers, teachers and students, of this trajectory of seeking improvement in the living conditions of people, especially the most vulnerable, in my understanding greater objective of the economy. In the material presented here, the chapters are independent, but are based on the search for alternatives that generate greater growth of creative and cultural activities, in order to support regional studies, although this is not the exclusive cutout of the book. Thus, each theme addressed demands continuous reflections, since they do not exhaust the aspects involved in each research object. It is worth mentioning that these chapters bring efforts of graduates and graduates of the Economic Sciences course of the Federal University of Pernambuco - Diogo Milhomens, Tuany Carolayne da Silva Cruz, Pedro Henrique Felix Amorim Ramos, Letícia Fisher Magalhães de Moura Beltrão and João Victor M.M. Nunes - where together we formulate questions and think above all about the reality that surrounds us today – and therefore, in the face of so many uncertainties and unconsolidated data, we have raised several questions for future research.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Maria Fernanda Gatto

    UFPE

References

Crocco, M. A. A., R. Galinari, F. Santos, M. B. Lemos, and R. Sim A, Metodologia de identificação de

aglomerações produtivas locais, Nova Economia, 16, 211 – 241, 2006.

Castro, C. G. N. B. H. R. de, Estratégias de Inovação: um Estudo na Indústria Brasileira de Máquinas

e Implementos Agrícolas., ANAPAD, 2006.

Matos, M. G. de, DOCUMENTO SETORIAL: Música, Instituto de Economia da UFRJ, Instituto de

Economia da UNICAMP, projeto perspectivas do investimento no Brasil, BLOCO: ECONOMIA DO

CONHECIMENTO, SISTEMA PRODUTIVO: INDUSTRIAS CULTURAIS, 2008.´

ECONOMIA, M. D., Relação anual de Informações sociais - RAIS, 2019.

Exame, R., Indústria fonográfica registra crescimento de 9,7% em 2018,

https://exame.com/negocios/industria-fonografica-registra-crescimento-de-97-em2018/, acessado em

/06/2020, 2019.

Folhapress, Digital já representa 98% do consumo de música no Brasil, https://www.folhape.com.br/cultura/digital-ja-representa-98-do-consumo-de-musicano-brasil-diz-estudo/100738/, 2019.

Garcia, S. R., Economia criativa e inovação; pequenas empresas em Porto Alegre1, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), 2016.

Group, C. P. R., The Creative Economy: Key Concepts and Literature Review Highlights, 2013.

NYKO, P., Diego ; ZENDRON, Economia Criativa, Banco Nacional de Desenvolvimento Econômico e Social, visão 2035 : Brasil, país desenvolvido : agendas setoriais para alcance da meta., 2018.

PEREIRA, A. P., A Indústria fonográfica: crise e recuperação. Monografia apresentada no Curso de Economia da Universidade Federal do Rio de Janeiro, 2014.

Secretaria da Economia Criativa. Relatório de economia criativa 2010 : economia

criativa uma opção de desenvolvimento., Brasília : Secretaria da Economia

Criativa/Minc, 2012.

Times, L. A., Studios left out of the mix, https://www.latimes.com/archives/la-xpm-2009oct-13-fi-smallbiz-studios13-story.html, 2009.

Tolila, P., CULTURA E ECONOMIA: Problemas, hipóteses, pistas., Iuminuras : Itaú Cultural., 2007.

e-book

Published

12/06/2022

Issue

Section

E-BOOKS

Categories

How to Cite

CREATIVE ECONOMY ON SCREEN. (2022). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(1), e361635. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i1.1635