MENTAL HEALTH OF TEACHING NURSES DURING THE COVID-19 PANDEMIC

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i1.2636

Keywords:

COVID-19; Mental health; Nursing Professor; Worker's health.

Abstract

Objective: To describe the mental health characteristics of teaching nurses during the COVID-19 pandemic. Method: Descriptive, cross-sectional study. Data were collected in August 2020. Data were collected through a closed instrument that characterized the sociodemographic, professional and health profile. After tabulation of the data, these were described by means of absolute and relative frequency and mean values. Results: Of the 27 teaching nurses, it was found that 15 (55.6%) had good health, four (14.9%) started some type of psychological follow-up, and of these two (7.4%) took some type of psychiatrist medication. Conclusion: Although the majority had good health, four began some psychological follow-up. These data reveal a concern with university professors, as they are inserted in an environment conducive to mental illness caused by the impacts of COVID-19.

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Author Biographies

  • Roseany Patrícia Silva Rocha, Universidade do Estado de Mato Grosso- UNEMAT

    Enfermeira. Mestra em Enfermagem. Doutoranda em Saúde Coletiva na Universidade Federal de Mato
    Grosso (UFMT). Professora no curso de Bacharelado em Enfermagem da Universidade do Estado de Mato
    Grosso (UNEMAT). 

  • Thamiris dos Santos Bini, Universidade do Estado de Mato Grosso- Unemat

    Enfermeira. Graduada pela Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT). Prefeitura Municipal de
    Jangada, Mato grosso, Brasil. 

  • Ronaldo Antonio da Silva, Universidade do Estado de Mato Grosso- Unemat

    Enfermeiro. Mestre e doutorando em Enfermagem na Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).
    Professor no curso de Bacharelado em Enfermagem da Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT).

  • Karina Nonato Mocheuti, Universidade do Estado de Mato Grosso- Unemat

    Enfermeira. Mestra em Educação. Doutoranda em Enfermagem na Universidade Federal de Mato Grosso
    (UFMT). Professora no curso de Bacharelado em Enfermagem da Universidade do Estado de Mato Grosso
    (UNEMAT). 

  • Grasiela Cristina Silva Botelho Silvestre, Universidade do Estado de Mato Grosso- Unemat

    Enfermeira. Mestra em Ambiente e Saúde. Professora no curso de Bacharelado em Enfermagem da
    Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT). 

  • Thalison Fernandes Pinheiro, Universidade do Estado de Mato Grosso- Unemat

    Enfermeiro. Mestre em Enfermagem. Professor no curso de Bacharelado em Enfermagem da Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT). 

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Published

28/01/2023

How to Cite

MENTAL HEALTH OF TEACHING NURSES DURING THE COVID-19 PANDEMIC. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(1), e412636. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i1.2636