THE REFLECTIONS OF THE TECHNOLOGICAL REVOLUTION IN THE CURRENT SCENARIO

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Jane da Fonseca Lopes
  • Juliana Reis Pacheco
  • Silvania Maria Roque
  • Junea Graciele Rodrigues Dantas de Brito

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2668

Keywords:

concepts on how to use Bloom's Taxonomy tool as well as the integration

Abstract

This work aims to present concepts on how to use Bloom's Taxonomy tool as well as the integration of collaborative learning in the classroom, aiming to establish a reflection on the use of technologies in the classroom in order to highlight the importance and understanding of insertion for the development of new skills, that enable the student to discover, explore and build knowledge with the help of these technological resources. Resources as tools are becoming increasingly important in the educational landscape. By including these elements in education, it is possible to expand knowledge by going beyond the gates of the institution, seeking to propose the use of technological means and proposing dynamic classes. The work aims to respect the student in his individuality. The method for the construction of the article was bibliographic research, internet, magazines, articles and books relevant to its construction.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

  • Jane da Fonseca Lopes

    Graduada em Matemática pela Universidade Estadual do Amazonas (UEA). Pós graduada em Educação Matemática pela Faculdade Phênix de Ciências Humanas e Sociais do Brasil e mestranda em Educação pela UNIUB - Porto Rico.

  • Juliana Reis Pacheco

    Graduação em Pedagogia – Centro Universitário Leonardo Da Vinci –UNIASSELVI. Graduada em LETRAS/INGLES – Centro Universitário Leonardo da Vinci –UNIASSELVI. Pós Graduação em Práticas Interdisciplinares – Centro Universitário Leonardo da Vinci –Uniasselvi. Pós Graduação em Metodologia de Ensino da Língua Portuguesa e Inglesa –Grupo Educacional FAVENI e Mestranda em Educação – Especialização em Formação de Professores pela UNIUB – Porto Rico.

  • Silvania Maria Roque

    Graduada em Educação Física pela Faculdade Cidade João Pinheiro (FCJP), Pedagogia pelo Centro Universitário Faveni (UNIFAVENI) e Normal Superior (Unimontes Montes Claros). Especialização em Gestão e Administração Escolar, Inspeção Escolar, Orientação Escolar e Supervisão Escolar pela Associação Educativa do Brasil Faculdade de Janauba (SOEBRAS) e Mestranda em Educação: especialização formação de professores pela Universidade Europeia del Atlântico (UNEATLÁNTICO) – Espanha.

  • Junea Graciele Rodrigues Dantas de Brito

    Formada no CEFAM de Carapicuíba-Centro de Formação para o Magistério; graduada no Curso Normal Superior- Uniararas / Fundação Hermínio Ometto; graduada em Artes Visuais pela FAMOSP- Faculdade Mozarteum de São Paulo; pós graduada em Psicopedagogia Institucional, na área da Educação pela FALC - Faculdade da Aldeia de Carapicuíba e Educação Especial com Ênfase em Deficiência Mental, na área da Educação pela FALC- Faculdade da Aldeia de Carapicuíba e Mestranda em Educação pela Fundação Universitária Iberoamericana – Porto Rico.

References

Capra, F. A (1995). teia da vida: uma nova compreensão científica dos sistemas vivos. São Paulo: Cultrix.

Ferraz, A. P. D. C. M., & Belhot, R. V. (2010). Taxonomia de Bloom: revisão teórica e apresentação das adequações do instrumento para definição de objetivos instrucionais. Gestão & produção, 17, 421-431.

Morris, T. E (2004). Se Aristóteles dirigisse a General Motors? a nova alma das organizações. Trad. Ana Beatriz Rodrigues; Priscilla Martins Celeste. Rio de Janeiro: Elsevier.

Torres, P. L., & Irala, E. A. F. (2014). Aprendizagem colaborativa: teoria e prática. Complexidade: redes e conexões na produção do conhecimento. Curitiba: Senar, 61-93.

Published

15/02/2023

How to Cite

THE REFLECTIONS OF THE TECHNOLOGICAL REVOLUTION IN THE CURRENT SCENARIO. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(2), e422668. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2668