THE REFLECTIONS OF THE TECHNOLOGICAL REVOLUTION IN THE CURRENT SCENARIO
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2668Keywords:
concepts on how to use Bloom's Taxonomy tool as well as the integrationAbstract
This work aims to present concepts on how to use Bloom's Taxonomy tool as well as the integration of collaborative learning in the classroom, aiming to establish a reflection on the use of technologies in the classroom in order to highlight the importance and understanding of insertion for the development of new skills, that enable the student to discover, explore and build knowledge with the help of these technological resources. Resources as tools are becoming increasingly important in the educational landscape. By including these elements in education, it is possible to expand knowledge by going beyond the gates of the institution, seeking to propose the use of technological means and proposing dynamic classes. The work aims to respect the student in his individuality. The method for the construction of the article was bibliographic research, internet, magazines, articles and books relevant to its construction.
Downloads
References
Capra, F. A (1995). teia da vida: uma nova compreensão científica dos sistemas vivos. São Paulo: Cultrix.
Ferraz, A. P. D. C. M., & Belhot, R. V. (2010). Taxonomia de Bloom: revisão teórica e apresentação das adequações do instrumento para definição de objetivos instrucionais. Gestão & produção, 17, 421-431.
Morris, T. E (2004). Se Aristóteles dirigisse a General Motors? a nova alma das organizações. Trad. Ana Beatriz Rodrigues; Priscilla Martins Celeste. Rio de Janeiro: Elsevier.
Torres, P. L., & Irala, E. A. F. (2014). Aprendizagem colaborativa: teoria e prática. Complexidade: redes e conexões na produção do conhecimento. Curitiba: Senar, 61-93.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.