BEING A TEACHER OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION: WAY OF BEING AND DOING
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2679Keywords:
work is listed: to analyze the importance of being a teacherAbstract
In the present work, it is listed: to analyze the importance of being a teacher in early childhood education; interpersonal relationships: teachers and students; evaluate the importance of the teacher for early childhood education students; establish and create conditions and spaces for teachers to develop a quality work; establish and create projects that encourage teachers in children's school spaces. It is advocated that a children's school unit in which the constitution of education is applied in a democratic and reflective way is the main objective to be achieved. Thus, the importance of the teacher on the development provided by the student, identifies the way that the student himself becomes an agent of the learning process, critical thinking of transformation, modifying and deciding improvements for our society. For this, bibliographic research was carried out of qualitative and descriptive character. It was concluded the importance of being an innovative teacher in early childhood education, to ensure that the educational process happens with quality.
Downloads
References
_______. Ministério da Educação. Secretaria de Educação Básica. A educação infantil nos países do MERCOSUL: análise comparativa da legislação / Ministério da Educação. Secretaria de Educação Básica. -- Brasília: MEC/SEB, 2013.
FERREIRA, Maria Cecília Carareto. Os movimentos possíveis e necessários pra que uma escola faça inclusão dos alunos com necessidades especiais. In: Jesus, D.M.; BAPTISTA, C.R.; VICTOR, S.C. (orgs). Pesquisa e Educação Especial; mapeando produções. Vitoria; Edufes, 2006, p. 139-154
FREIRE, Paulo. Pedagogia do oprimido. 8. ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1980.
FREIRE, P. Educação e mudança. 22 ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1998.
LEMOV, Doug. Aula Nota 10: 49 técnicas para ser um professor campeão de audiência. 2ª ed. São Paulo: Livros de Safra, 2011.
MINAYO, Maria Cecília de Souza. O desafio do conhecimento. 14. ed. São Paulo: Hucitec, 1994.
PASCHOAL, Jaqueline D.; MACHADO, Maria C. G. A História da Educação Infantil no Brasil: avanços, retrocessos e desafios dessa modalidade educacional. Revista HISTEDBR On-line- Artigo, Campinas, n.33, p.78-95, mar. 2009 - ISSN: 1676-2584. Disponível em: http://www.histedbr.fae.unicamp.br/revista/edicoes/33/art05_33.pdf. Acesso em jan de 2023.
VYGOTSKY, L. Construção do Pensamento e da Linguagem. SP: Martins Fontes, 2001.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.