SCHOOL MANAGEMENT: MAIN CONCEPTS ON HOW TO DEVELOP A TEACHING MODEL USING TECHNOLOGIES
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2782Keywords:
study's main objective is to evaluate how school managementAbstract
The main objective of the study is to evaluate how school management can contribute to the concrete development of teaching using technologies, demonstrating the efficiency in learning outcomes, seeking to be a democratic school management that, with this, will have influence on the day-to-day of the school unit. The aim of this study is to analyze about the contribution of Management in teaching and learning, revealing that managers have an important role in improving teaching. Therefore, the methodology used for the writing of this study was through bibliographic research, in which the collected materials contributed to the construction of the theoretical approach. Analyzing the material collected and studied during the research, it is clear that the incoherence experienced in the school reality is clear, and school managers need to make decisions that may positively or negatively impact, both on human resourcefulness and on the education of students. It is concluded that management has paramount importance in the students' learning, and should always cherish the well-being of the school unit, in which the manager manages it.
Downloads
References
Chiavenato, I., & Sapiro, A. (2003). Planejamento Estratégico: fundamentos e aplicações. 1. Ed. 13° tiragem. Rio de Janeiro: Elsevier.
Daychouw, M. (2007). 40 Ferramentas e Técnicas de Gerenciamento. 3. ed. Rio de Janeiro: Brasport.
Libâneo, J. C. (2013). Organização e gestão da escola: teoria e prática. 6. ed. Goiânia: Do Autor.
Luck, H. (2010). A gestão participativa da escola. 5. ed. Petrópolis, RJ: Vozes.
Martins, L (2006). Marketing: Como se tornar um profissional de sucesso. 1. ed. São Paulo: Digerati Books.
Mello, C; Almeida N, J; Petrilo, R. (2002). Educação 5.0 - Educação para o Futuro. Editora Proesso.
Moyses. F. J. (2010). Et al. Planejamento e Gestão Estratégica em Organizações de Saúde. Rio de Janeiro: Editora FGV.
Neto, E. R. (2011). Análise Swot – Planejamento Estratégico para Análise de Implantação e Formatação de Equipe de Manutenção em uma Empresa de Segmento Industrial. Monografia (Especialização MBA – GESTÃO ESTRATÉGICA DA MANUTENÇÃO, PRODUÇÃO E NEGÓCIOS). Faculdade Pitágoras, São João Del Rei, 2011. Recuperado em: 28 de jan de 2023. Disponível em: http://www.icap.com.br/biblioteca/172349010212_FORMATADA.pdf.
Rezende, D. A. (2012). Planejamento Estratégico Público ou Privado: guia para projetos em organizações de governo ou de negócios. São Paulo: Atlas.
Tani, Z. R. (2022). Evolução do Método PDCA. [e‐book] Flórida: Must University.
Veiga, F. (2012). Envolvimento dos alunos na escola: Elaboração de uma nova escala de avaliação. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 1(1), 441-449. Recuperado em 24 de janeiro de 2023. Disponível em: http://hdl.handle.net/10451/10032.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.