THE IMPORTANCE OF USING DIGITAL MEDIA IN TEACHING
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i12.4372Keywords:
aim of this study was to show the importance of usingAbstract
The aim of this study was to show the importance of using digital media in teaching. To this end, its influence on schools was shown, as well as the need for teachers to be well prepared when seeking quality education, with the support of digital media and technological tools. To open up this discussion, we analyzed the important role of the educator as a mediator in the learning method, understanding their difficulties when trying to use different media standards, as well as the benefits of using these tools in the classroom. Thus, the research carried out here is bibliographical in nature and is based on a qualitative approach, through which the above objective can be achieved and a little more can be understood about the subject discussed here. Through the study undertaken here, as well as the analysis carried out, it became clear that there is a need to rethink the training methods used by educators in the face of the inclusion of digital media in schools, so that they can feel more encouraged to develop educational work that is more open and geared towards new learning probabilities, thus creating situations in which child protagonism is fruitful in all educational actions.
Downloads
References
BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria da Educação Fundamental. Referencial Curricular Nacional para Educação Infantil. Brasília: MEC/SEF, 1998.
BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria de Estado de Educação Básica. Diretrizes Curriculares Nacionais para a Educação Infantil. Brasília: MEC, SEB, 2010.
MERCADO, Luís Paulo (org). Novas Tecnologias na educação: reflexões sobre a prática. Maceió: INEP/EDUFAL, 2002.
MORAN, J. M.; BEHRENS, M. A. Novas Tecnologias e mediação pedagógica. 21. ed. Campinas, SP: Papirus, 2013.
PONTES, Aldo. A educação das crianças na sociedade midiática: desafios para formação e prática docentes. [S. l.: s. n.], 2010.
VALENTE, J. A. A formação de profissionais na área de Informática em Educação. In: VALENTE, J. A. (org.). Computadores e conhecimento: Repensando a Educação. Campina: gráfica Central da Unicamp, 1993.
VYGOTSKY, L. S.A formação social da mente. São Paulo: Livraria Martins, 1998.
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.