ACADEMIC MEMORIAL OF A DREAMING PROFESSOR
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i11.4418Keywords:
public network. Fundamental teaching. different teacher. Portuguese language.Abstract
It is an academic memorial of a dreamy teacher who began his professional career in 1993, a time when things were very difficult. Multigrade and multipurpose classes, precarious social condition. A teacher who always dreamed of academic and professional progress. A passionate about education and admirer of the Portuguese language, so much so that he decided to study Languages / Portuguese and today he is studying for a master's degree with the aim of improving his teaching methodology and thus improving his teaching practice, especially in elementary school classes.
Downloads
References
BRASIL. Base Nacional Comum Curricular. Brasília: Ministério da Educação, 2018.
_________________. Caderno de apresentação do Projeto Trilhas. v. 2. São Paulo: Ministério da Educação, 2011.
ROJO, Roxane. Multiletramentos na escola [recurso eletrônico] . 1. ed. São Paulo: Parábola, 2020.
_____________. Pedagogia dos multiletramentos: diversidade cultural e de linguagens na escola. In: ROJO, Roxane; MOURA, Eduardo. (Orgs.) Multiletramentos na Escola. São Paulo: Parábola, 2012.
SAUSSURE, Ferdinand de. Curso de Linguística Geral. 1. ed. São Paulo: Parábola, 2021.
SOARES, Magda Becker. Letramento: um tema em três gêneros. 2. ed. Belo Horizonte: Autêntica, 2003.
_____________.Letramento e escolarização. In: RIBEIRO, era Masagão (org.). Letramento no Brasil. São Paulo: Global, 2003. Pt. 2 p.89-115.
VIEIRA, Rita Alves: FERREIRA, Racilda Maria Nóbrega: SCHMIDLIN, Regina de Fátima Mendes. A prática pedagógica de professores de língua portuguesa em uma perspectiva de transversalidade e desenvolvimento de competências comunicativas. Revista F@pciência. Paraná. V.7. nº 3. P. 26-40. 2010.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.