ACADEMIC MEMORIAL OF A DREAMING PROFESSOR

Authors

  • João Lopes

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i11.4418

Keywords:

public network. Fundamental teaching. different teacher. Portuguese language.

Abstract

It is an academic memorial of a dreamy teacher who began his professional career in 1993, a time when things were very difficult. Multigrade and multipurpose classes, precarious social condition. A teacher who always dreamed of academic and professional progress. A passionate about education and admirer of the Portuguese language, so much so that he decided to study Languages / Portuguese and today he is studying for a master's degree with the aim of improving his teaching methodology and thus improving his teaching practice, especially in elementary school classes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • João Lopes

    Universidad Europea del Atlántico.

References

BRASIL. Base Nacional Comum Curricular. Brasília: Ministério da Educação, 2018.

_________________. Caderno de apresentação do Projeto Trilhas. v. 2. São Paulo: Ministério da Educação, 2011.

ROJO, Roxane. Multiletramentos na escola [recurso eletrônico] . 1. ed. São Paulo: Parábola, 2020.

_____________. Pedagogia dos multiletramentos: diversidade cultural e de linguagens na escola. In: ROJO, Roxane; MOURA, Eduardo. (Orgs.) Multiletramentos na Escola. São Paulo: Parábola, 2012.

SAUSSURE, Ferdinand de. Curso de Linguística Geral. 1. ed. São Paulo: Parábola, 2021.

SOARES, Magda Becker. Letramento: um tema em três gêneros. 2. ed. Belo Horizonte: Autêntica, 2003.

_____________.Letramento e escolarização. In: RIBEIRO, era Masagão (org.). Letramento no Brasil. São Paulo: Global, 2003. Pt. 2 p.89-115.

VIEIRA, Rita Alves: FERREIRA, Racilda Maria Nóbrega: SCHMIDLIN, Regina de Fátima Mendes. A prática pedagógica de professores de língua portuguesa em uma perspectiva de transversalidade e desenvolvimento de competências comunicativas. Revista F@pciência. Paraná. V.7. nº 3. P. 26-40. 2010.

Published

13/11/2023

Issue

Section

REVIEWS - TRANSLATIONS - INTERVIEWS

Categories

How to Cite

ACADEMIC MEMORIAL OF A DREAMING PROFESSOR. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(11), e4114418. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i11.4418