CHALLENGES OF REMOTE EDUCATION FACING THE COVID-19 PANDEMIC

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v2i7.519

Keywords:

Distance Learning, Coronavirus, Nursing

Abstract

In the world context, Brazil, as well as several countries, face a new and complex reality caused by the Covid-19 pandemic, a disease caused by the new Coronavirus, SARS-CoV-2, whose clinical picture can range from asymptomatic complications and mild symptoms to severe respiratory crises. Therefore, Law No. 13979/2020 was created, which provides for social isolation and quarantine with the need to reduce the need for highly complex hospitalizations in a short period of time. In view of the above, it was necessary to implement Ordinance No. 343/2020, which authorizes face-to-face activities to use specific means and technologies, thus replacing face-to-face classes with remote classes, in order to avoid a collapse in the educational sphere. In this context, this reflection article aims to discuss and assess the challenges faced by teachers and students regarding the implementation of emergency remote education and its consequences for the future. Thus, a theoretical-reflective study of literature and critical analysis was created, seeking a greater understanding of the positive and negative points of emergency remote education for our society.

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Author Biographies

  • Gabriel Maranduba Littleton Lage, Universidade de Vassouras

    Discente do Curso de Enfermagem. IC. Integrante do Nupetmae-CNPq. Universidade de Vassouras, Brasil.

    Universidade de Vassouras

  • José Carlos do Nascimento, Universidade de Vassouras

    Mestre em Ciências Ambientais, Especialista em Planejamento e Gestão Ambiental, Enfermeiro, Biólogo. Professor Assistente II na Universidade de Vassouras, Integrante do Núcleo de Pesquisa Trabalho, Meio Ambiente, Arte e Emoções em saúde (Nupetmae-CNPq). Universidade de Vassouras. RJ, Brasil 

  • Marilei de Melo Tavares, Universidade de Vassouras

    Psicóloga. Pós-doutorado pela UERJ. Docente permanente do Programa de Pós-graduação em Enfermagem - Mestrado Profissional Ensino na Saúde: Formação docente interdisciplinar para o SUS da Universidade Federal Fluminense - UFF. Líder do Núcleo de Pesquisa Trabalho, Meio Ambiente, Arte e Emoções em saúde (Nupetmae-CNPq). Professora Adjunto do Curso de Enfermagem da Universidade de Vassouras. RJ, Brasil.

     

  • Marcia Cristina Moccellin, Universidade de Vassouras

    Psicóloga. Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Enfermagem – Mestrado Profissional Ensino na Saúde: Formação docente interdisciplinar para o SUS da Universidade Federal Fluminense – MPES/UFF. Integrante do Núcleo de Pesquisa Trabalho, Meio Ambiente, Arte e Emoções em saúde (Nupetmae-CNPq). RJ, Brasil. 

  • Taís de Souza Rabelo, Universidade de Vassouras

    Acadêmica de Enfermagem. Integrante do Núcleo de Pesquisa Trabalho, Meio Ambiente, Arte e Emoções em saúde (Nupetmae-CNPq). Aluna de Iniciação Científica-IC. Universidade de Vassouras. RJ, Brasil.

  • Isis Souza Rabelo, Universidade de Vassouras

    Acadêmica de Medicina. Integrante do Núcleo de Pesquisa Trabalho, Meio Ambiente, Arte e Emoções em saúde (Nupetmae-CNPq). Aluna de Iniciação Científica-IC. Universidade de Vassouras. RJ, Brasil.

Published

31/07/2021

How to Cite

CHALLENGES OF REMOTE EDUCATION FACING THE COVID-19 PANDEMIC. (2021). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 2(7), e27519. https://doi.org/10.47820/recima21.v2i7.519