PERSONAL BRANDING AND THE CREATIVE ECONOMY: AN ANALYSIS OF THE INTERSECTION BETWEEN PERSONAL BRANDING AND CONTENT CREATORS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v5i8.5379

Keywords:

Personal Branding. Creative Economy. Dan Koe.

Abstract

This article aims to present the intersection between personal branding and the creative economy as applied to the personal brand of content creator and influencer Dan Koe. The selected case study presents a work model that, within the framework of the creator economy, is worthy of those looking for their own niche to differentiate themselves in the market: the one-person business. Throughout the analysis, the theoretical foundations of both personal branding and the creative economy will first be explored in order to corroborate the reasons why Koe has gained so much prominence due to the intelligent union between these two complementary poles. 

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Mariana Lepeck Santa Ritta

    PB.Academy Escola Executiva Internacional em Personal Branding.

References

ECONOMIA CRIATIVA. Uma Opção de Desenvolvimento Viável. São Paulo: Secretaria da Economia Criativa/Minc; Itaú Cultural, 2012. Disponível em: https://unctad.org/system/files/official-document/ditctab20103_pt.pdf. Acesso em: 22 maio 2024.

FRIEDMAN, Thomas L. O Mundo é Plano - Uma História Breve do Século XXI. [S. l.]: Leya, 2023.

GODIN, Seth. Tribos: nós precisamos que vocês nos liderem. São Paulo: Alta Books, 2013.

ISTO É. Influenciadores brasileiros devem movimentar R$ 105 bilhões este ano. Isto É, 12 abr. 2024. Disponível em: https://istoe.com.br/influenciadores-brasileiros-devem-movimentar-r-105-bilhoes-este-ano/. Acesso em: 22 maio 2024.

KOE, Dan. My Story: The Untold Truth Of Dan Koe. [S. l.]: Dan Koe, 2023. Disponível em: https://thedankoe.com/letters/my-story-the-untold-truth-of-dan-koe/. Acesso em: 22 maio 2024.

KOE, Dan. The Art of Focus. [S. l.]: Koe Press, 2024.

LINK TO LEADERS. 77% das empresas não encontram profissionais com estas duas competências. Link to Leaders, 12 abr. 2019. Disponível em: https://linktoleaders.com/77-das-empresas-nao-encontram-profissionais-criativos-e-inovadores/. Acesso em: 1 jun. 2024.

MATTE, Isabela. Como entrar no mundo bilionário da creator economy? Forbes, 15 mar. 2024. Disponível em: https://forbes.com.br/colunas/2024/03/isabela-matte-como-entrar-no-mundo-bilionario-da-creator-economy/. Acesso em: 22 maio 2024.

MCKEOWN, Greg. Essencialismo. Rio de Janeiro: Sextante, 2015.

PEARSON, C. S.; MARK, M. O herói e o fora da lei. São Paulo: Editora Cultrix, 2022.

SCHNAIDER, Amanda. Impacto do YouTube no Brasil atinge R$ 4,55 bi em 2022. Meio e Mensagem, 14 ago. 2023. Disponível em: https://www.meioemensagem.com.br/midia/youtubebrasil4552022#:~:text=O%20YouTube%20divulgou%20nesta%20segunda Acesso em: 22 maio 2024.

SINEK, Simon. Comece pelo porquê. Rio de Janeiro: Editora Sextante, 2018.

SINEK, Simon. How great leaders inspire action. YouTube, 4 de maio de 2010. Disponível em: https://www.youtube.com/watch?v=qp0HIF3SfI4. Acesso em: 1 jun. 2024.

VIEK, D.; CENTENARO, L.; ZANELLA, S. Personal branding nas empresas. Barueri, SP: Chave Mestra Editora, 2022.

WORLD ECONOMIC FORUM. The Future of Jobs Report 2020. [S. l.]: World Economic Forum, 2020. Disponível em: https://www.weforum.org/publications/the-future-of-jobs-report-2020/. Acesso em: 1 jun. 2024.

YAMAGAMI, C.; ROBINSON, K. Somos todos criativos: os desafios para desenvolver uma das principais habilidades do futuro. São Paulo: Saraiva, 2019.

Published

03/08/2024

How to Cite

PERSONAL BRANDING AND THE CREATIVE ECONOMY: AN ANALYSIS OF THE INTERSECTION BETWEEN PERSONAL BRANDING AND CONTENT CREATORS. (2024). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 5(8), e585379. https://doi.org/10.47820/recima21.v5i8.5379