IDENTIFICAÇÃO E CARACTERÍSTICAS DOS STAKEHOLDERS NA CONSTRUÇÃO DO PLANEJAMENTO ESTRATÉGICO DE UMA INSTITUIÇÃO PÚBLICA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v2i1.68

Abstract

This research aims to identify and present the perception of stakeholders present in the internal and external relations of a Escola de Governança Pública (EGP) and who were part of the construction process of the Planejamento Estratégico Institucional (PEI) of EGP. It is an empirical research based on the effective participation of all stakeholders, in which barriers, threats, opportunities and challenges were analyzed. The research object was a Escola de Governança Pública (EGP) of a state of the Federation, which is responsible for promoting the development and enhancement of the civil servant. The research used qualitative and quantitative approaches, in a complementary way, and multiple research methods were used as an in-depth interview, focus group and survey type survey, in order to capture the perception of different stakeholders. The survey results show that EGP's primary stakeholders are providers of security, hygiene and Information Technology (IT) services; Secretaries, Directors and Presidents of public organizations; students; teachers and graduates; to overcome internal barriers, greater alignment of EGP with IT service providers and recognition of EGP's mission by other state public institutions is required.

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Author Biographies

  • Sérgio Castro Gomes, EGPA / PPAD UNAMA

    Doutor em Economia Aplicada pela Universidade Federal de Viçosa; Mestre em Economia pela Universidade da Amazônia; Graduação em Licenciado Plena em Matemática pela Universidade Federal do Pará. Professor permanente do Programa de Pós-Graduação em Administração na Universidade da Amazônia (PPAD/UNAMA). Pesquisador do Centro de Estudos, Pesquisas e Projetos Estratégicos em Governança Pública da Escola de Governança Pública do Estado do Pará (CEPPE/EGPA).

  • Laurimar de Matos Farias, EGPA / SEDUC / SEMEC

    Doutor em Educação, Linha de Políticas Públicas Educacionais, pela Universidade Federal do Pará. Pesquisador do Centro de Estudos, Pesquisas e Projetos Estratégicos em Governança Pública da Escola de Governança Pública do Estado do Pará (CEPPE/EGPA). Professor Classe IV da Secretaria de Estado de Educação do Pará (SEDUC) e da Secretaria Municipal de Educação de Belém (SEMEC).

  • Luciana Rodrigues Ferreira, EGPA / PPAD UNAMA

    Doutora em Educação, linha de Estado, Política e Formação Humana, pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar). Professora permanente do Programa de Pós-Graduação em Administração na Universidade da Amazônia (PPAD/UNAMA). Coordenadora do Mestrado Profissional em Gestão de Conhecimentos para o Desenvolvimento socioambiental (PPGC/UNAMA). Pesquisadora do Centro de Estudos, Pesquisas e Projetos Estratégicos em Governança Pública da Escola de Governança Pública do Estado do Pará (CEPPE/EGPA). Bolsista FIDESA.

  • Flavio Heleno Solano Reis, EGPA/Cosmopolita/ESMAC

    Mestre em Gestão e Desenvolvimento Regional, pela Universidade de Taubaté (UNITAU), Técnico Nível Superior lotado no Centro de Estudos, Pesquisas e Projetos Estratégicos em Governança Pública da Escola de Governança Pública do Estado do Pará (CEPPE/EGPA), Docente nas faculdades ESMAC e Cosmopolita.

Published

06/02/2021

How to Cite

IDENTIFICAÇÃO E CARACTERÍSTICAS DOS STAKEHOLDERS NA CONSTRUÇÃO DO PLANEJAMENTO ESTRATÉGICO DE UMA INSTITUIÇÃO PÚBLICA. (2021). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 2(1), 202-218. https://doi.org/10.47820/recima21.v2i1.68