STRATEGIC PLANNING AND BUSINESS STRATEGIES OF CIVIL CONSTRUCTION OF MULTIFAMILY VERTICAL BUILDINGS
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v2i9.762Keywords:
article has as main objective to evaluate the extent to which civil constructionAbstract
This article has as main objective to evaluate the extent to which civil construction companies of the Capital of João Pessoa in the State of Paraíba use Strategic Planning, Sustainable Development and Marketing. Based on this complexity, this work seeks to highlight strategic planning as an appropriate management tool for the development of cities in the sustainability of Civil Construction. The sector chosen for the study was chosen because the sector is growing in the municipalities and has deficiencies in many neighborhoods, especially in the areas of infrastructure, dissemination and environmental preservation. The following research technique was used: interviews with entrepreneurs in the Construction sector and competent agencies such as the local municipality. The most important thing to grow is to plan, as this happens in such a way that the balance between man, nature and the economy is reached, because between the concepts of strategy, sustainability and marketing are appropriate ways to seek the development of the capital of João Pessoa, intending that all involved benefit.
Downloads
References
RIBEIRO, A. L. Sistemas de indicadores de sustentabilidade para a Amazônia. Tese. Universidade Federal do Pará, 2000. Disponível em: <http://www.geocities.com/adagenor>. Acesso em: 2 jan. 2008.
SACHS, I. Desenvolvimento Sustentável, bio-industrialização descentralizada e novas configurações rural-urbana: os casos da Índia e do Brasil. In: VIEIRA, P. F., WEBER, J. Gestão de Recursos Naturais Renováveis e Desenvolvimento: novos desafios para a pesquisa ambiental. São Paulo: Cortez, 1997.
SAMARA, B.S.; BARROS, C.J. Pesquisa de marketing: conceitos e metodologia. São Paulo: Prentice Hall, 2002.
SEBRAE. Disponível: <http://www.sebrae.colm.br>. Acesso em: 10 set. 2009.
SILVA, C. L.; MENDES, J. T. G. (orgs.). Reflexões sobre o desenvolvimento sustentável: agentes e interações sob a ótima multidisciplinar. Petrópolis, Vozes, 2005.
SILVA JÚNIOR. Daniel Ferreira. Análise de adequação das estratégias de marketing para comercialização de edificações residenciais na cidade de João Pessoa. Projeto de Dissertação de Mestrado, UFPB, João Pessoa: 1997.
VALERIANO, Dalton. Moderno Gerenciamento de Projetos. São Paulo: Prentice Hall, 2005.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2021 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.