TEACHER TRAINING: HISTORICAL AND INVESTIGATIVE CONCEPTS IN THE BRAZILIAN SCOPE ACCORDING TO THE RULES OF THE COMMON NATIONAL CURRICULUM BASE FOR ELEMENTARY EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i7.1643

Keywords:

Education, Mediator, Interpersonal relationships

Abstract

In the present work, the: analyze the formation of the elementary school teacher; Interpersonal relationships: teachers and students; evaluate the training of the elementary school teacher; establish and create conditions and spaces to do a good job; establish the relationship between teacher theory and practice. In a school in which the constitution of elementary school is applied in a democratic and reflective way, which is the main objective to be achieved. Thus, the importance of reflection on the development provided by the teacher, identifies the way that the student himself becomes an agent of the learning process, critical thinking of transformation, modifying and deciding together with the school group the best environment to study. For this, bibliographic research was carried out of qualitative and descriptive character. It was concluded the importance of having a school supervisor acting as a mediator of the affections that occur within the school, in order to ensure that the formal Brazilian educational process happens with quality.

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Author Biographies

Adriana Milanez Suzigan

Graduada em Faculdade de Tecnologia Têxtil – (FATEC -SP), graduada em Pedagogia – (FAMEG) Faculdade Leonardo da Vinci – (UNIASSELVI) - Artes Visuais; especialista em Psicopedagogia Clínica e Institucional (SEVITA/ICPG) – Metodologias em Artes Visuais – (DOM ALBERTO), Formanda em Educação Especial (UNIASSELVI); Mestrando em Formação em Especialização Formação de Professores (FUNIBER).

Ueudison Alves Guimarães

Graduado em Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Professor de Pedagogia, Química, Matemática, Geografia e Física, atuante na Educação Básica e Ensino Superior; Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA) e Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University).

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Published

30/06/2022

How to Cite

Milanez Suzigan, A., & Alves Guimarães, U. (2022). TEACHER TRAINING: HISTORICAL AND INVESTIGATIVE CONCEPTS IN THE BRAZILIAN SCOPE ACCORDING TO THE RULES OF THE COMMON NATIONAL CURRICULUM BASE FOR ELEMENTARY EDUCATION. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(7), e371643. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i7.1643