THE CONTRIBUTIONS OF PHYSICAL EDUCATION TO SCHOOL IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i7.1663

Keywords:

role that the Physical Education professional

Abstract

The role that the physical education professional can play in early childhood education is essential, since the set of knowledge that he can add with his practice contributes to the construction of the formative, integrative and stimulating character. Concomitantly, the objective was, in general, to analyze the contributions to learning that the physical education teacher can offer to Early Childhood Education. In order to achieve what we sought to study, nine physical education teachers working in Early Childhood Education answered the research instrument consisting of a questionnaire with questions related to the objectives of this study. Through qualitative research, inductive method and basic nature, we obtained the results that were fully transcribed and grouped by similarities. It was evidenced, therefore, that the insertion of the Physical Education teacher in this stage of basic education contributes significantly to the integral education of the child, in its motor, cognitive, affective and social aspects, since the teaching work reflects, selects, organizes, plans, monitors and evaluates the set of practices and interactions, ensuring the plurality of situations that promote the full development of children.

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Author Biographies

Anderson Renato Viana de Moura

Estudante de Graduação em Educação Fisica do Centro UniLaSalle Lucas de Lucas do Rio Verde - MT, Brasil. 

Moacir Juliani

Coordenador dos Cursos de Licenciatura em Educação Física e Pedagogia do Unilasalle Lucas - Lucas do Rio Verde - MT. Licenciado em Educação Física pela Faculdade Salesiana de Educação Física. Licenciado em Estudos Sociais 1º Grau pela Faculdade de Filosofia Ciências e Letras Dom Bosco. Licenciado em Pedagogia (IBRA). Especialização em Orientação Educacional. Mestre em Educação nas Ciências pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul. Coordenador do Curso de Educação Física - Licenciatura da Faculdade La Salle de Lucas do Rio Verde no Mato Grosso - MT. Professor Substituto no Instituto Federal de Educação, Ciências e Tecnologia - IFMT, Campus São Vicente. Doutor em Educação pela UFMT.

Nádia Ligianara Nyari

Doutora em Engenharia de Alimentos (URI - Erechim - RS), Discente em Engenharia da Produção (UniLaSalle Lucas do Rio Verde - MT) e Administração (UniLaSalle Lucas do Rio Verde - MT). Graduado em Ciências Biológicas (URI - Santo Ângelo - RS), Especialização em Biologia Humana (UNIJUI - Ijuí - RS), MBA em Gestão de Pessoas e Liderança Coach (LaSalle - Canoas - RS) e Mestrado em Engenharia de Alimentos (URI - Erechim - RS). Professora do Ensino Superior, Coordenadora, Presidente dos Núcleos Docente e Estruturante (NDEs) dos Cursos de Administração (ADM), Gestão da Produção Industrial (GPI) e Gestão em Agronegócio (AGO).

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Published

06/07/2022

How to Cite

de Moura, A. R. V., Juliani, M. ., & Nyari, N. L. (2022). THE CONTRIBUTIONS OF PHYSICAL EDUCATION TO SCHOOL IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(7), e371663. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i7.1663