THE DIFFICULTIES IN LEARNING IN SPECIAL AND INCLUSIVE EDUCATION

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Milca Ester Cavalli da Silva

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1827

Keywords:

Difficulty, Inclusion, Learning

Abstract

It is observed that the practices developed in the period when the educational system started to have changes and respect diversity, promoting the inclusion of students with disabilities with global development disorder and with high abilities, in regular school, are spreading in small steps. This inclusion is still happening in the school context and, for this reason, it has a lot to develop, starting with the professionals in the educational area, who must complement their understanding of special education to effectively make their students learn with practices for diversity. When the difficulties of each individual are understood, paradigms are broken, and learning takes place. As inclusion in regular classrooms grows, so does the need for teachers to learn to deal with the different characteristics of their included students. The objective of this work is to show that there are difficulties in learning for special needs students because society, the community, parents, and teachers do not have the necessary preparation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

Milca Ester Cavalli da Silva

UNINE

References

ALONSO, Daniela, Disponível<https://novaescola.org.br/conteudo/588/educacao-inclusiva- desafios-da-formacao-e- da-atuacao-em -sala- de aula.>,2013. Acesso em 02 julho, 2022.

BLOGSPOT: Tipos de necessidades especiais,09 jun.2010. Disponível em: <http://pedagogiafal.blogspot.com.br/2010/06/tipos-de-necessidades-especiais.html>. Acesso em: 28 junho.2022.

BRASIL. Decreto Lei n. 3.298, de 20 de dezembro de1999. Seção II – Do acesso à educação; Art.24 ao 29.

CARVALHO, Rosita Edler. A Nova LDB e a Educação Especial, Ed. WVA, Rio de Janeiro: 1997.

CARVALHO, Rosita Edler. A escola Inclusiva e a reorganização do trabalho pedagógico. Porto alegre, Editora Mediação, 2010.

CONDIÇÕES DE APRENDIZAGEM Disponível em: <http://www.ariannelara.com.br/2016/08/quais-as-condicoes-necessarias-para.html>. Acesso em 03 julho, 2022.

ESQUEMAS DE PIAGET. Disponível em: http://psicoativo.com/2016/07/esquemas- psicologia-teoria-de-piaget-assimilacao-e-acomodacao.html> Acesso em 05 julho, 2022.

GUIMARÃES, Camila. Fator que mais influência na educação das crianças. Disponível em: <http://epoca.globo.com/ideias/noticia/2014/11/o-bprofessorb-e-o-fator-que-mais-influencia- na-educacao-das-criancas.htm>. Acesso em 02 julho,2022.

LEITE, Vânia Aparecida Marques. Dimensões da não aprendizagem. Ed. Rev. Curitiba, PR: IESDE Brasil, 2012. 102p.

MANTOAN, Maria Teresa Eglér; PRIETO, Rosângela Gavioli. Inclusão Escolar. Editora Summus.2º edição. Pontos e Contrapontos, 2006.

MAZZOTTA, M. J. S. – Trabalho Docente e a Formação do Professor de educação Especial, Ed. Pedagogia Universitária: São Paulo, 1993.

PACHECO, José; Eggertsdóttir, Rosa; Marinósson, Gretar L. Caminhos para a inclusão. Editora Artmed, 2007.

WIKIPÉDIA. A enciclopédia livre; Aprendizagem. Disponível às 17:42 em <https://pt.wikipedia.org/wiki/Aprendizagem>. Acesso em 11 julho. 2022.

ARIAN. N. Quais as condições necessárias para aprender. Disponível em: <http://www.ariannelara.com.br/2016/08/quais-as-condicoes-necessarias-para.html>. Acesso em 08/07/2022.

Published

18/08/2022

How to Cite

Alves Guimarães, U., & Cavalli da Silva, M. E. (2022). THE DIFFICULTIES IN LEARNING IN SPECIAL AND INCLUSIVE EDUCATION. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(8), e381827. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1827