THE DIFFICULTIES IN LEARNING IN SPECIAL AND INCLUSIVE EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1827Keywords:
Difficulty, Inclusion, LearningAbstract
It is observed that the practices developed in the period when the educational system started to have changes and respect diversity, promoting the inclusion of students with disabilities with global development disorder and with high abilities, in regular school, are spreading in small steps. This inclusion is still happening in the school context and, for this reason, it has a lot to develop, starting with the professionals in the educational area, who must complement their understanding of special education to effectively make their students learn with practices for diversity. When the difficulties of each individual are understood, paradigms are broken, and learning takes place. As inclusion in regular classrooms grows, so does the need for teachers to learn to deal with the different characteristics of their included students. The objective of this work is to show that there are difficulties in learning for special needs students because society, the community, parents, and teachers do not have the necessary preparation.
Downloads
References
ALONSO, Daniela, Disponível<https://novaescola.org.br/conteudo/588/educacao-inclusiva- desafios-da-formacao-e- da-atuacao-em -sala- de aula.>,2013. Acesso em 02 julho, 2022.
BLOGSPOT: Tipos de necessidades especiais,09 jun.2010. Disponível em: <http://pedagogiafal.blogspot.com.br/2010/06/tipos-de-necessidades-especiais.html>. Acesso em: 28 junho.2022.
BRASIL. Decreto Lei n. 3.298, de 20 de dezembro de1999. Seção II – Do acesso à educação; Art.24 ao 29.
CARVALHO, Rosita Edler. A Nova LDB e a Educação Especial, Ed. WVA, Rio de Janeiro: 1997.
CARVALHO, Rosita Edler. A escola Inclusiva e a reorganização do trabalho pedagógico. Porto alegre, Editora Mediação, 2010.
CONDIÇÕES DE APRENDIZAGEM Disponível em: <http://www.ariannelara.com.br/2016/08/quais-as-condicoes-necessarias-para.html>. Acesso em 03 julho, 2022.
ESQUEMAS DE PIAGET. Disponível em: http://psicoativo.com/2016/07/esquemas- psicologia-teoria-de-piaget-assimilacao-e-acomodacao.html> Acesso em 05 julho, 2022.
GUIMARÃES, Camila. Fator que mais influência na educação das crianças. Disponível em: <http://epoca.globo.com/ideias/noticia/2014/11/o-bprofessorb-e-o-fator-que-mais-influencia- na-educacao-das-criancas.htm>. Acesso em 02 julho,2022.
LEITE, Vânia Aparecida Marques. Dimensões da não aprendizagem. Ed. Rev. Curitiba, PR: IESDE Brasil, 2012. 102p.
MANTOAN, Maria Teresa Eglér; PRIETO, Rosângela Gavioli. Inclusão Escolar. Editora Summus.2º edição. Pontos e Contrapontos, 2006.
MAZZOTTA, M. J. S. – Trabalho Docente e a Formação do Professor de educação Especial, Ed. Pedagogia Universitária: São Paulo, 1993.
PACHECO, José; Eggertsdóttir, Rosa; Marinósson, Gretar L. Caminhos para a inclusão. Editora Artmed, 2007.
WIKIPÉDIA. A enciclopédia livre; Aprendizagem. Disponível às 17:42 em <https://pt.wikipedia.org/wiki/Aprendizagem>. Acesso em 11 julho. 2022.
ARIAN. N. Quais as condições necessárias para aprender. Disponível em: <http://www.ariannelara.com.br/2016/08/quais-as-condicoes-necessarias-para.html>. Acesso em 08/07/2022.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.