SCALES FOR NUTRITIONAL ASSESSMENT OF PRE-SCHOOL CHILDREN: SCOPE REVIEW PROTOCOL

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i3.2781

Keywords:

Nutritional assessment, Scales, Preschool children

Abstract

The nutritional situation of preschool children plays an important role in the adequate growth and development of psychomotor and social skills. In this sense, the present study seeks to map the scales for nutritional assessment for children in kindergarten

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Marilia Fontenele Albuquerque Melo

Universidade Estadual do Ceará - UECE.

Thereza Maria Magalhães Moreira

Professora Associada da Universidade Estadual do Ceará (UECE). Mestre e Doutora  em Enfermagem pela Universidade Federal do Ceará (UFC). Pós-Doutora em Saúde Pública pela Universidade de São Paulo - USP.  Vice-Coordenadora do Programa Cuidados Clínicos em Enfermagem e Saúde da UECE. Coordenadora do Mestrado Profissional Gestão em Saúde da UECE. Docente no Programa de Pós-Graduação em Saúde Coletiva da UECE. 

References

Brasil. Lei no 9.394, de 20 de dezembro de 1996. Estabelece as diretrizes e bases da educação nacional. 1996;

Ministério da Educação. Base nacional comum curricular: educação é a base. 2017. p. http://basenacionalcomum.mec.gov.br/.

Ministério da Educação. Base nacional comum curricular: educação é a base. 1996.

Universidade Federal do Rio de Janeiro. Estado Nutricional Antropométrico da Criança e da Mãe: Prevalência de indicadores antropométricos de crianças brasileiras menores de 5 anos de idade e suas mães biológicas [Internet]. 1st ed. Rio de Janeiro: UFRJ; 2019. 96 p. Available from: https://enani.nutricao.ufrj.br/wp-content/uploads/2022/02/Relatorio_Estado_Nutricional-5.pdf

Chapter 11: Scoping reviews. In: JBI Manual for Evidence Synthesis [Internet]. JBI; 2020. Available from: https://jbi-global-wiki.refined.site/space/MANUAL/4687342/Chapter+11%3A+Scoping+reviews

Tricco AC, Lillie E, Zarin W, O’Brien KK, Colquhoun H, Levac D, et al. PRISMA Extension for Scoping Reviews (PRISMA-ScR): Checklist and Explanation. Ann Intern Med [Internet]. 2018 Oct 2;169(7):467–73. Available from: https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M18-0850

Arksey H, O’Malley L. Scoping studies: towards a methodological framework. Int J Soc Res Methodol [Internet]. 2005 Feb;8(1):19–32. Available from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1364557032000119616

Oliveira Araújo WC. Recuperação da informação em saúde. ConCI Convergências em Ciência da Informação [Internet]. 2020 Jul 10;3(2):100–34. Available from: https://seer.ufs.br/index.php/conci/article/view/13447

Ouzzani M, Hammady H, Fedorowicz Z, Elmagarmid A. Rayyan—a web and mobile app for systematic reviews. Syst Rev [Internet]. 2016 Dec 5;5(1):210. Available from: http://systematicreviewsjournal.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13643-016-0384-4

Published

03/03/2023

How to Cite

Fontenele Albuquerque Melo, M., & Maria Magalhães Moreira, T. . (2023). SCALES FOR NUTRITIONAL ASSESSMENT OF PRE-SCHOOL CHILDREN: SCOPE REVIEW PROTOCOL. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(3), e432781. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i3.2781