EVALUATION OF LEARNING BY PHYSICAL EDUCATION TEACHERS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i4.2982

Keywords:

highlights different methods for evaluating students

Abstract

This article highlights different methods for evaluating students. Based on this positioning, the general objective is to organize a proposal for teacher training in accordance with the importance of learning assessment in the school context in Physical Education classes. The specific objectives aim to provide a concrete proposal for teacher training on the importance of learning assessment in the school context for Physical Education teachers at Unifametro institution, highlighting the functions of student learning assessment. The study describes the reality of teachers and their evaluative experiences with the use of learning assessment methods. A quantitative methodology was chosen, using a structured questionnaire with closed questions. Therefore, the study is directed towards practice that includes the main factors of evaluation related to content. Through rethinking about practice, it was observed that it is concise to evaluate students and distinguish this evaluative component. Thus, it can broaden the view on certain factors for teachers to use different methods to evaluate their students. It was concluded that assessment in Physical Education is of great importance as it contributes to the progress of teaching, coherent systematization of a responsible teaching-learning procedure, and is effective for the development of the student.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Joseila Aparecida Bergamo

IFMS - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso do Sul.

Keila Cristina de Paiva Silva

FUNIBER - Fundação Universitária Iberoamericana.

Roger Viana de Queiroz

FUNIBER - Fundação Universitária Iberoamericana.

Juciani Aparecida de Paulo Santos

FUNIBER - Fundação Universitária Iberoamericana.

Maxwel dos Santos

Universidad Europea del Atlántico - UNEATLANTICO.

References

DARIDO, S. C. (2007). Para ensinar educação física. Papirus Editora.

GONZÁLES, F. J & Fensterseifer, P. E. (2009). Entre o “não mais” e o “ainda não”: pensando saídas do não-lugar da EF escolar I. Cadernos de formação RBCE, 1(1), 44-57.

GRAY, D. E. (2016). Pesquisa no mundo real. Penso Editora.

LIBÂNEO, J. C. (1994). Didática: teoria da instrução e do ensino. Cortez.

LIBÂNEO, J. C. (1998). Congressos, encontros, seminários de educação: espaços de desenvolvimento profissional ou mercado de entusiasmo. Revista de Educação da AEC, 27(109).

LUCKESI, C. C. (2002). Avaliação da aprendizagem escolar. Cortez.

NEWMAN, JR, Anderson, NJ, Bennion, H., Bowes, MJ, Carvalho, L., Dawson, FH, ... & Winder, J. (2005). Eutrofização em rios: uma perspectiva ecológica. Lancaster: Centro de Ecologia e Hidrologia .

OLIVEIRA, A. U. D. (2001). A longa marcha do campesinato brasileiro: movimentos sociais, conflitos e Reforma Agrária. Estudos avançados, 15(43), 185-206.

OLIVEIRA, V. L., Pimentel, D & Vieira, M. J. (2010). O uso do termo de consentimento livre e esclarecido na prática médica. Revista Bioética, 18(3), 705-724.

PILETTI, N. (1999). Estrutura e funcionamento do ensino fundamental: atualizado de acordo com a nova LEI DE DIRETRIZES E BASES DA EDUCAÇÃO NACIONAL. MINISTÉRIO DA EDUCAÇÃO.

SARES, T.A (1992). Efeitos do tamanho da escola sobre o desempenho e a habilidade educacional.

SANT'ANA, R. D. S. (2014). Construção de um instrumento para avaliar as competências gerenciais de coordenadores de cursos de graduação. [Dissertação de Mestrado, Universidade Federal de Goiás]. Biblioteca de Teses e Dissertações.

VENÂNCIO, L, & Neto, L. S. (2019). A relação com o saber em uma perspectiva (auto) biográfica na Educação Física escolar. Revista Brasileira de Pesquisa (Auto) biográfica, 4(11), 729-750.

VIANNA, H. M. (2000). Avaliação educacional. IBRASA.

WIEGEL, H., Boas, I., & Warner, J. (2019). Uma perspectiva de mobilidades sobre a migração no contexto da mudança ambiental. Wiley Interdisciplinary Reviews: Climate Change , 10 (6), e610.

Published

22/04/2023

How to Cite

Bergamo, J. A., de Paiva Silva , K. C., Viana de Queiroz, R., de Paulo Santos, J. A., & dos Santos, M. (2023). EVALUATION OF LEARNING BY PHYSICAL EDUCATION TEACHERS. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(4), e442982. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i4.2982