THE TEACHER'S CHALLENGE FACED WITH MULTISERIAL CLASSES IN BRAZILIAN EDUCATION

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Juliana Fogaça Pereira Zonta
  • Marli Liane Kraemer Haslinger
  • Osileide Barreira da Silva

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i4.3071

Keywords:

about the challenge of the teacher in the face of multigrade

Abstract

This paper addresses the challenge of the teacher before the multigrade classes in Brazilian education. The sense of educating is seen as far beyond the transmission of knowledge in the classroom, because education goes well beyond it and is the pioneer in the issues of knowledge construction and intellectual and cognitive development. One of the best ways to work with multi-grade rooms is playfulness, after all, jokingly, all students can participate, each having their role. The Law of Guidelines and Bases of National Education of 1986 initiated essential advances in legislation in the form of inclusion in school. The methodology used for the preparation of this work was a bibliographic research with a qualitative approach, in which teaching in multigrade classes is presented, ensuring that everyone has effective participation in teaching, providing the school to seek new paradigms and expand its curriculum in addition to training its teachers to work effectively with students from multigrade schools.

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Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

Juliana Fogaça Pereira Zonta

Licenciada em Pedagogia, UNOPAR. Especialização em Psicopedagogia Educacional, Faculdade Rio Sono. Mestranda em Educação: Especialização em Formação de Professores-Universidade Europea del Atlântico – Espanha (UNEA).

Marli Liane Kraemer Haslinger

Licenciada em Pedagogia, UNEMAT. Especialização em Psicopedagogia Institucional, UNOPAR, 2012. Mestranda em Educação: Especialização em Formação de Professores-Universidade Europea del Atlântico – Espanha (UNEA).

Osileide Barreira da Silva

Licenciada em Pedagogia. Pós-Graduada em Gestão e Organização da Escola. Mestranda em Educação: Especialização em Formação de Professores-Universidade Europea del Atlântico – Espanha (UNEA).

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Published

24/04/2023

How to Cite

Alves Guimarães, U., Fogaça Pereira Zonta, J., Liane Kraemer Haslinger, M., & Barreira da Silva, O. (2023). THE TEACHER’S CHALLENGE FACED WITH MULTISERIAL CLASSES IN BRAZILIAN EDUCATION. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(4), e443071. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i4.3071