DIDACTIC SEQUENCE WITH THE USE OF TDICS FOR TEACHING IN EJA IN TIME OF POST PANDEMIC

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • João Lopes
  • Vilma Andrade Ribeiro
  • Anelli de Sena Araujo Leandro

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i4.3072

Keywords:

cultural and age diversity among young people, adults and the elderly

Abstract

There is a great cultural and age diversity among young people, adults and the elderly who have not had an extensive formal schooling throughout their lives, and numerous initiatives have been taken to address this problem, even in the face of political directions and projects aimed at change in front of a Brazilian public. The very concept of "literacy" is itself a space of conflict and revision, because it goes beyond knowing how to decode language and mathematical symbols. The study addresses the use of digital information and communication technologies (TDIC) in Youth and Adult Education (EJA). Therefore, it is discussed how the use of TDIC and its contribution to social valuation. It is concluded that it is important to encourage the use of TDIC in the classroom so that individuals are motivated to learn interactively, in addition to promoting social inclusion.

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Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

João Lopes

Licenciado em Letras/Português (UESPI), Letras/Inglês (UFPI). Especialização em Língua Portuguesa e Literatura (FATEH); Pós-graduação em Coordenação Pedagógica (UFPI) e mestrando em Educação Formação de Professores pela Universidade Europeia Del Atlântico - UNEATLÂNTICO (ESPANHA).

Vilma Andrade Ribeiro

Licenciada em Matemática pela Universidade Federal de Sergipe. Pós graduada em Metodologia do Ensino da Matemática pela Faculdade Redentor e Mestranda em Educação - Formação de Professores, pela Universidade Europeia Del Atlântico - UNEATLÂNTICO (ESPANHA).

Anelli de Sena Araujo Leandro

Graduação em Farmácia. Pós graduada em Farmácia Clínica e Farmácia Estética. Mestranda em Formação de Docência Superior.  Mestranda em Educação – Especialização em Formação de Professores pela Uneatlántico – Espanha.

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Published

24/04/2023

How to Cite

Alves Guimarães, U., Lopes, J., Andrade Ribeiro, V., & de Sena Araujo Leandro, A. (2023). DIDACTIC SEQUENCE WITH THE USE OF TDICS FOR TEACHING IN EJA IN TIME OF POST PANDEMIC. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(4), e443072. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i4.3072