TEACHER TRAINING: WHAT IS THE TEACHER'S CONTRIBUTION TO IMPROVING STUDENTS' TEACHING AND LEARNING?

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Meiriane da Anunciação Silva
  • Gilda Elaine Trevisani
  • Erika Ferreira de Souza
  • Rosiane da Conceição Abreu

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3863

Keywords:

Citizens. Information. Teacher.

Abstract

This article aims to analyze the contribution of teacher training to improve students' teaching and learning. For that, bibliographic research was carried out and the data collected in the literature were interpreted by qualitative and descriptive methods. For the development of the content, it began with an analysis of teacher training in Brazil, teaching in teacher training, and finally, the new educational paradigms were presented. It was concluded that adequate teacher training is the basis for creating more competent, ethical and humane schools, citizens and professionals. In this context, schools are fundamental environments for the development of students' critical thinking and for the development of techniques used by teachers, whose task is to guide children, young people and adults in the consumption of information. That is why it is important that educators are always well prepared and informed both to defend global problems and to present solutions from different perspectives. And this is only possible with quality training that is not limited to technical or formal aspects.

 

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Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Doutorando em Ciências da Educação pela FICS. 

Meiriane da Anunciação Silva

Licenciada em Pedagogia, Matemática pela Universidade Federal do Piauí e Letras - Português pela Faculdade Evangélica Cristo Rei. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

Gilda Elaine Trevisani

Graduada em Jornalismo pela Universidade de Sorocaba (UNISO), Letras/Literatura pela Faculdade de Ciências e Letras e Pedagogia pela Faculdade de Administração e Ciências Contábeis de São Roque. Pós Graduada em Arte-Educação pela Faculdade Corporativa Cespi-Facespi, Educação Ambiental pela Faculdade de Conchas (Facon), Alfabetização e Letramento pela Faculdade Cidade Verde (Maringá-Paraná), Ludopedagogia pela Faculdade de Conchas (Facon), Pedagogia Sistêmica pela Faculdade Conectada Faconnect, Gestão e Mediação de Conflitos pela Faculdade Conectada Faconnect e Neurociência na Educação pela Faculdade Conectada Faconnect.  Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

Erika Ferreira de Souza

Graduada em Pedagogia. Pós graduada em Lúdico e a Psicomotricidade na Educação Infantil. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

Rosiane da Conceição Abreu

Licenciada em Pedagogia e Artes. Pós graduada em Educação Infantil e Anos Iniciais, AEE e Sala de Recursos Multifuncionais, Ensino Religioso e Artes e Metodologia do Ensino da História e da Geografia. Mestranda em educação pela Uneatlantico.

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Published

18/08/2023

How to Cite

Alves Guimarães, U., da Anunciação Silva, M., Elaine Trevisani, G., Ferreira de Souza, E., & da Conceição Abreu, R. (2023). TEACHER TRAINING: WHAT IS THE TEACHER’S CONTRIBUTION TO IMPROVING STUDENTS’ TEACHING AND LEARNING?. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(8), e483863. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3863