TEACHER EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF LEARNING PROFILES: AN EXPERIENCE WITH THE FEDATHI SEQUENCE AND THE THEORY OF OBJECTIVES

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Marco Antonio Silvany
  • Wanderson Carvalho
  • Clarisse do Carmo Santos
  • Gilda Elaine Trevisani

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3568

Keywords:

Mathematics, Knowledge, Pedagogical praxis

Abstract

This research is based on the training of teachers from the perspective of learning profiles with the Fedathi sequence and the theory of objectification with epistemological input in the objects of knowledge of the National Common Curricular Base (BNCC). The research consisted of combining the theory and practice of mathematics according to the proposals of the National Common Curricular Base and developing skills based on the Fedathi sequence and objectification theory, providing changes in the training of teachers. To this end, a qualitative and descriptive literature review method was performed. It is concluded that the research tends to strengthen the discourse, maintaining the continuing education, which suggests the development of critical-reflective training.

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Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Doutorando em Ciências da Educação pela FICS. 

Marco Antonio Silvany

Graduado em Ciências Biológicas. Especializado em Metodologias para Educação a Distância e Educação Inclusiva. Mestrando em Educação pela Uneatlantico.

Wanderson Carvalho

Licenciado em Pedagogia pela UFPI/UAB e Filosofia pela UFPI/UAB. Bacharel em Ciências Contábeis pela Faculdade Evangélica Cristo Rei. Pós-Graduado em Contabilidade e Planejamento Tributário pela URSA - Universidade Raimundo Sá, Docência do Ensino Superior com ênfase em Gestão Escolar pela FECR - Faculdade Evangélica Cristo Rei e Gestão Escolar pela UESPI - Universidade Estadual do Piauí. Mestrando em Educação pela Uneatlantico.

Clarisse do Carmo Santos

Graduada em Ciências Contábeis pela Faculdade São Salvador (FSSAL). Pós Graduada em Contabilidade Pública pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). Mestranda em Educação - Formação de Professores pela Universidad Europeia del Atlántico – UNEATLÁNTICO (ESPANHA).

Gilda Elaine Trevisani

Graduada em Jornalismo pela Universidade de Sorocaba (UNISO), Letras/Literatura pela Faculdade de Ciências e Letras e Pedagogia pela Faculdade de Administração e Ciências Contábeis de São Roque. Pós Graduada em Arte-Educação pela Faculdade Corporativa Cespi-Facespi, Educação Ambiental pela Faculdade de Conchas (Facon), Alfabetização e Letramento pela Faculdade Cidade Verde (Maringá-Paraná), Ludopedagogia pela Faculdade de Conchas (Facon), Pedagogia Sistêmica pela Faculdade Conectada Faconnect, Gestão e Mediação de Conflitos pela Faculdade Conectada Faconnect e Neurociência na Educação pela Faculdade Conectada Faconnect.  Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

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Published

26/07/2023

How to Cite

Alves Guimarães, U., Silvany, M. A., Carvalho, W., do Carmo Santos, C., & Elaine Trevisani, G. (2023). TEACHER EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF LEARNING PROFILES: AN EXPERIENCE WITH THE FEDATHI SEQUENCE AND THE THEORY OF OBJECTIVES. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(7), e473568. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3568