COMPLEMENTARY FEEDING APPROACHES: CHARACTERISTICS, DIFFERENCES AND IMPACT ON CHILD DEVELOPMENT

Autores

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v2i11.980

Palavras-chave:

The term complementary feeding refers to including the

Resumo

The term complementary feeding refers to including the first solid foods in the child’s diet after six months of age. The food introduction involves the Traditional, Responsive, Baby Led Weaning (BLW), Baby Led Introduction to Solids (BLISS) and Participatory approaches. This work aimed to identify the main characteristics and differences of complementary feeding approaches in the scientific literature, and to present an infographic of food assembly and its different textures. This study is a narrative literature review, developed from searching for articles in the PubMed, CAPES journals and Google Academic electronic databases. Scientific materials were selected after reading the titles and abstracts, specifying the researchers’ references and briefly checking the texts. After analysis, it was possible to distinguish the main characteristics about each complementary feeding approach, and identify the low scientific volume for BLW and BLISS regarding the benefits and distinctions between the approaches.

 

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Biografia do Autor

  • Ana Paula Ferreira de Almeida

    Instituto Federal de Educação Ciências e Tecnologia do Ceará - IFCE

  • Ana Thais Campos de Oliveira

    Mestranda do Programa de Pós-graduação em Tecnologia de Alimentos, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará -IFCE,  campus Limoeiro do Norte-Ceará, Brasil.

  • Fernanda Tayla de Sousa Silva

    Mestranda do Programa de Pós-graduação em Tecnologia de Alimentos, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará -IFCE,  campus Limoeiro do Norte-Ceará, Brasil.

  • Sheyla Maria Barreto Amaral

    Mestranda do Programa de Pós-graduação em Tecnologia de Alimentos, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará -IFCE, campus Limoeiro do Norte-Ceará

  • Felipe Sousa da Silva

    Mestrando do Programa de Pós-graduação em Tecnologia de Alimentos, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará -IFCE, Limoeiro do Norte-Ceará

  • Ysabele Yngrydh Valente Silva

    Graduanda em Nutrição, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará -IFCE, Limoeiro do Norte-Ceará, Brasil.

  • Everlândia Silva Moura Miranda

    Mestranda do Programa de Pós-graduação em Tecnologia de Alimentos, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará -IFCE, campus Limoeiro do Norte-Ceará, Brasil.  

  • Joene Vitória Rocha Santos

    Mestranda do Programa de Pós-graduação em Tecnologia de Alimentos, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará -IFCE, campus Limoeiro do Norte-Ceará, Brasil.  

  • Kelvi Wilson Evaristo Miranda

    Docente do Centro Estadual de Educação Profissional Rural Frei José Apicella, Guadalupe, Piauí.

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Publicado

12/12/2021

Como Citar

COMPLEMENTARY FEEDING APPROACHES: CHARACTERISTICS, DIFFERENCES AND IMPACT ON CHILD DEVELOPMENT. (2021). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 2(11), e211980. https://doi.org/10.47820/recima21.v2i11.980