DIGITAL INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN ENHANCEMENT OF TEACHING AND LEARNING OF THE ENGLISH LANGUAGE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i4.1323

Keywords:

article has as its theme the teaching of

Abstract

This article has as its theme the teaching of the English language through Digital Information and Communication Technologies (DICT) based on the principle of learning with mobility and playfulness. This study is the result of qualitative and bibliographic research with the application of practice through a didactic sequence, in which a set of activities and strategies planned to achieve the objective of potentialize the teaching of the English language through the use of enhance the teaching of the English language through the use of new digital media. Thus, this article is justified by the primordial need to promote greater engagement and motivation, and meaningful learning. The methodology used showed that the teacher's role became that of facilitator and assistant, because the students did not wait for the teacher to bring the ready content. In addition, it was it found how important it is to use differentiated methodological approaches in order to promote transformation in the students' learning process. Finally, it is stated that the production and application of the digital game using Kahoot and the production of flash cards in the GoConqr learning environment, as well as the use of QR code, optimized learning and placed the student as an author in the construction of the knowledge of the English language.

 

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Graduado em Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Professor de Pedagogia, Química, Matemática, Geografia e Física, atuante na Educação Básica e Ensino Superior; Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). E-mail: ueudisonverde@hotmail.com. Lattes: http://lattes.cnpq.br/7975329809972139. Orcid: 0000-0003-0592-2496

     

  • Helena Teresinha Reinehr Stoffel

    Especialização em Gestão Escolar - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID); Especialização em Educação Especial Inclusiva - Faculdade de Educação São Luís. (Jaboticabal SP); Especialização em Letras profissional - Universidade FEEVALE e Mestranda em Educação com especialização em TICs - Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA)

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Published

12/04/2022

How to Cite

DIGITAL INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN ENHANCEMENT OF TEACHING AND LEARNING OF THE ENGLISH LANGUAGE. (2022). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(4), e341323. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i4.1323