SCHOOL PRACTICES: EVALUATION AS A PREREQUISITE FOR EFFECTIVE LEARNING IN THE MUNICIPAL SCHOOL LEONOR ULHOA VICTOR RODRIGUES IN THE MUNICIPALITY PARACATU IN THE YEAR 2011
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i1.1655Keywords:
presents school practices as a possibility to promoteAbstract
This research presents school practices as a possibility to promote inclusion in the classroom, because the adoption of a more democratic posture to encourage students to act independently is another option to be successful in the teaching-learning process. This is because, instead of marking differences, such as negative aspects or even obstacles, they are seen as allies in the process of building knowledge. Based on this premise, the concept of effective learning will be presented. Finally, the challenges and contributions associated with the choice of this teaching method will be analyzed, especially in the context of the municipal school Leonor Ulhoa Victor Rodrigues in the municipality of Paracatu - MG. For this, bibliographic research of qualitative and descriptive character was carried out.
Downloads
References
AFONSO, Almerindo Janela. Avaliação educacional – regulação e emancipação: para uma sociologia das políticas avaliativas contemporâneas. São Paulo: Cortez, 2000.
ALMEIDA, Custórdio Luis S. de. Avaliação como aprendizagem de cidadania. In: Revista de Educação. AEC. nº 94, jan/mar, 1995.
FREITAS, Luiz Carlos de. Crítica da organização do trabalho pedagógico e da didática. Campinas, SP: Papirus, 1995.
GADOTTI, Moacir. Educação e poder: introdução à pedagogia do conflito. 10. ed. São Paulo: Cortez, 1991.
HOFFMANN, Jussara. Avaliação Mediadora. 19. ed. Porto Alegre: Mediação, 2001.
OSÓRIO, Débora. Avaliação do rendimento escolar: como ferramenta de exclusão social. Disponível em: http://www.pedagogiaemfoco.pro.br/aval01.htm#parte2. Acesso em: 06/06/2011.
PASSOS, Giane Marques dos. Contexto pedagógico para a prática da avaliação. Disponível em: http://www.monografias.com/trabajos10/avalx/avalx.shtml. Acesso em: 06/06/2011.
PERRENOUD, Philippe. Avaliação da excelência a regulação das aprendizagens entre duas lógicas. Porto Alegre:Artmed, 1999.
VASCONCELLOS, Maura Maria Morita; OLIVEIRA, Cláudia Chueire de; BERBEL, Neusi Aparecida Navas. O professor e a boa prática avaliativa no ensino superior na perspectiva de estudantes. Interface (Botucatu)., Botucatu, v. 10, n. 20, 2006. Disponível em: <http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_ arttext&pid=S14142832006000200012&lng=pt&nrm=iso>. Acesso em: 04 Maio 2007. Pré-publicação.
SOUZA, Clarilza Prado de. (org); DEPRESBITERIS, Lea.; FRANCO, Maria Laura P. Barbosa; SOUZA, Sandra Zákia Lean. Avaliação do rendimento escolar. 6. ed. Campinas: Papirus.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.