ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i7.1714Keywords:
Artificial Intelligence, Education, Games, Learning, TeachingAbstract
Technological advances have been largely responsible for the changes that have taken place in the contemporary world, allowing people to perform their activities in a different way from what they used to use in the past. This period of transformation has made society more attentive to technological practices and put into action their constant use, which allows for longer time on the network. On the other hand, it should be noted that the arrival of technology has also allowed relationships between people to undergo a sudden change, putting aside face-to-face conversations in favor of virtual contact. In this way, the speed with which information started to be transmitted was evidenced, which were able to solve issues that were not possible before, due to its complexity, promoting, in turn, necessary means for the evolutionary process of the society. Therefore, technological advances, with an emphasis on Artificial Intelligence, have significantly transformed people's lives in society, promoting a diversified relationship, both in the social and professional environments. In this scenario, it is important to add that technological advances have also taken their place in the field of Education and have brought numerous benefits capable of significantly influencing the teaching-learning process, including becoming a motivating mechanism for students to develop their skills. potentialities, in addition to allowing teachers a new teaching model, necessary for their daily practice.
Downloads
References
BITTENCOURT, G.; POZZEBON, E.; FRIGO, L. B. (2004). Inteligência Artificial na educação universitária: quais as contribuições? Bagé, RS, v. 8, n.13: Revista do CCEI.
COSTA, M. A. B. da. (2007) Uma abordagem sobre inteligência artificial e simulação, com uma aplicação na pecuária de corte nacional. Recuperado em 15 março, 2022 de http://www.scielo.br/pdf/prod/v2n1/v2n1a04.pdf.
JORNAL DA USP. Inteligência artificial pode trazer benefícios na área da educação. Recuperado em 15 março, 2022, de https://jornal.usp.br/universidade/inteligencia-artificial-pode-trazer-beneficios-na-area-da-educacao/
ROSA, J. L. G. (2011). Fundamentos da Inteligência artificial. Rio de Janeiro, Brasil: LCT.
SENAI. (2018). Tendências em inteligência artificial na educação no período de 2017 a 2030: SUMÁRIO EXECUTIVO / SENAI, Serviço Social da Indústria, Rosa Maria Vicari. Brasília: SENAI.
SILVA, A. P. C. (2006). Aplicações de Sistemas Tutores Inteligentes na Educação a Distância: Possibilidades e Limites. In: Anais do Seminário Nacional ABED de Educação a Distância. Brasília: ABED.
SOPRANA, P. (2019). Inteligência artificial deixará ensino mais personalizado no Brasil, diz pesquisa. Folha de São Paulo Online. 20 fev. 2019. Recuperado em 30 março, 2022, de https://www1.folha.uol.com.br/tec/2019/02/inteligencia-artificial-deixara-ensino-mais-personalizado-no-brasil-diz-pesquisa.shtml.
SUPERA PARQUE. (2018). Escola municipal de Bebedouro é classificada para olimpíada internacional de matemática. Recuperado em 15 março, 2022, de http://superaparque.com.br/noticia/233/escola-de-municipal-de-bebedouro-e-classificada-para-olimpiada-internacional-de-matematica/.
SUPERA PARQUE. (2018) Inteligência artificial auxilia aprendizado de matemática em escolas. Recuperado em 15, março, 2022, de http://superaparque.com.br/noticia/215/inteligencia-artificial-auxilia-aprendizado-de-matematica-em-escolas/.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.