ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i7.1714

Keywords:

Artificial Intelligence, Education, Games, Learning, Teaching

Abstract

Technological advances have been largely responsible for the changes that have taken place in the contemporary world, allowing people to perform their activities in a different way from what they used to use in the past. This period of transformation has made society more attentive to technological practices and put into action their constant use, which allows for longer time on the network. On the other hand, it should be noted that the arrival of technology has also allowed relationships between people to undergo a sudden change, putting aside face-to-face conversations in favor of virtual contact. In this way, the speed with which information started to be transmitted was evidenced, which were able to solve issues that were not possible before, due to its complexity, promoting, in turn, necessary means for the evolutionary process of the society. Therefore, technological advances, with an emphasis on Artificial Intelligence, have significantly transformed people's lives in society, promoting a diversified relationship, both in the social and professional environments. In this scenario, it is important to add that technological advances have also taken their place in the field of Education and have brought numerous benefits capable of significantly influencing the teaching-learning process, including becoming a motivating mechanism for students to develop their skills. potentialities, in addition to allowing teachers a new teaching model, necessary for their daily practice.

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Author Biographies

  • Leidiane Aparecida dos Santos

    Graduada em Pedagogia – Universidade Estadual de Goiás – (UEG), Educação Física - Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Metodologia do Ensino e da Pesquisa com Habilitação em Psicopedagogia – (FMB), Gestão Escolar (UNIASSELVI) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica - (IFES)

  • Jussara Aparecida Teixeira Zimmermann

    Graduada em Pedagogia pela Faculdade Adventista de Educação (1991) e em Letras - Português e Inglês pela Universidade Paulista (2013). Pós graduada Latu Sensu em Gestão Escolar e Especialização em Coordenação Pedagógica pela Universidade Federal do Mato Grosso. Professora efetiva da Rede Municipal de Educação da Prefeitura de Nova Ubiratã. Professora efetiva da Secretaria Estadual de Educação do Mato Grosso - SEDUC - MT.  Coordenadora Pedagógica e formadora do curso de Formação Continuada dos professores da Escola Municipal Entre Rios. Mestranda em Formação de Professores na Fundação Universitária Iberoamericana – Porto Rico.

  • Ueudison Alves Guimarães

    Graduado em Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University/Unicid - SP) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

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Published

18/07/2022

How to Cite

ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION. (2022). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(7), e371714. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i7.1714