A STUDY ON THE LEVEL OF SATISFACTION OF STUDENTS OF THE DEGREE COURSE IN MATHEMATICS OF THE FEDERAL UNIVERSITY OF ALAGOAS (UFAL) - CAMPUS ARAPIRACA
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i7.1718Keywords:
Analysis, Satisfaction, Degree in MathematicsAbstract
The present article analyzed the level of satisfaction of the Licentiate in Mathematics students at the Federal University of Alagoas (UFAL) - Campus Arapiraca, in relation to the course in which they are inserted. This study was designed because, historically, Mathematics Licentiate courses have a high level of evasion. That is, in general, they do not have a good relationship between freshmen and graduates. In this sense, it is important to know the perception that undergraduates have about the course to which they are part. Therefore, the objective of this work was to analyze the level of satisfaction of students of the Mathematics Degree course at the Federal University of Alagoas (UFAL) - Campus Arapiraca, on aspects such as: physical structure of the campus, academic training, relationship with teachers of the course, difficulties encountered during graduation, etc. Thus, a qualitative approach was carried out with students from the campus, seeking to understand and analyze the student profile and their perceptions of the course. Finally, we conclude that, in general, the Mathematics Degree students at the Federal University of Alagoas (UFAL) - Campus Arapiraca are satisfied with the training offered, making a few observations and/or suggestions about the course.
Downloads
References
BRASIL. Ministério da Educação. Parecer CNE/CP de 17 de janeiro de 2001. Institui diretrizes curriculares para os cursos de licenciatura, de graduação plena, de formação de professores da educação básica, em nível superior. Brasília.
D’AMBRÓSIO, U. Etnomatemática: elo entre as tradições e a modernidade. Belo Horizonte: Autêntica, 2001. 110p.
GUSMÃO, B. B. de. Dificuldade de aprendizagem: um olhar crítico. Pará: UAM, 2001.
NÓVOA, A. Os professores na virada do milênio: do excesso dos discursos à pobreza das práticas. Educação e Pesquisa, São Paulo, v. 25, n. 1, p. 11-20, jan./jun. 1999.
LAKATOS, Eva Maria. MARCONI, Marina de Andrade. Fundamentos de metodologia científica. 5. ed. São Paulo: Atlas, 2003.
GIL, Antônio Carlos. Métodos e técnicas de pesquisa social. 5. ed. São Paulo: Atlas, 1999. Projetos de pesquisa. 3. ed. São Paulo: Atlas, 1996.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.