DIGITAL INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES: THE IMPORTANCE OF DIGITAL MEDIA IN EDUCATION

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Patricia Cavalcanti de Melo
  • Kely de Fátima de Oliveira Nunes

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1788

Keywords:

paper aims to demonstrate the importance

Abstract

This work aims to demonstrate the importance of the impact of digital media in education, being considered a topic of fundamental importance nowadays in the face of a globalized and technological world that directly involves technological tools and is in constant evolution. It is known that this subject is related to the development of sharing the skills of each agent involved in the teaching-learning process. But one must consider that these technologies were made by the man and for the man, because the human being always creates, through studies, the new inventions before the world for possible execution, since, every second we experience different moments and new inventions, which gives rise to more reflective, participative and collaborative studies, where each individual becomes a key player in the continuing education process, both in science and also subsidized in daily experiences, making a more informative, attractive and shared environment, where new actions generate new reactions and better results.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

  • Patricia Cavalcanti de Melo

    Possui graduação em Magistério das Matérias Pedagógicas pela Faculdade de Ciências Humanas de Olinda e especialização em Especialização em Psicopedagogia pela Universidade Católica de Pernambuco. Especialização em Educação do Campo e Desenvolvimento Sustentável-Universidade Federal Rural de Pernambuco (RENAFORM) e mestranda em Educação pela UNINI – Porto Rico.

  • Kely de Fátima de Oliveira Nunes

    Graduada em Pedagogia - Faculdade Finom (Faculdade do Nordeste de Minas Gerais (FNMG), pós graduada em Supervisão Escolar - Finom Faculdade do Nordeste de Minas Gerais (FNMG), Pós graduada em Educação Infantil pela Universidade  Federal de Uberlândia MG- (UFU) e mestranda em Educação  com especialização em Formação de Professores pela Universidade Internacional Iberoamericana (UNIUB) - Puerto Rico.

References

CARNEIRO, Luís. Redes colaborativas de elevado desempenho no norte de Portugal. Porto, PT: Inesc, 2007.

DANTAS, Pasqueline L. Acoplando um mecanismo de notificação síncrono ao CVS para otimizar a comunicação no desenvolvimento global de software. (Dissertação de Mestrado). Pernambuco, PE: Universidade Federal de Campina Grande, 2004.

FRÓES, J. R. M. Educação e Informática: A Relação Homem/Máquina e a Questão da Cognição - http://www.proinfo.gov.br/biblioteca/textos/txtie4doc.pdf. Acessado em: 13 de julho de 2022.

KENSKI, Vani Moreira; Educação e tecnologias: O novo ritmo da informação. Campinas, SP: Papirus, 2007.

KENSKI, Vani Moreira. Educação e tecnologias: O novo ritmo da informação. 8ª ed. Campinas, SP: Papirus, 2012.

MORAN, José Manuel. A educação que desejamos: Novos desafios e como chegar lá. 5ª ed. Campinas, SP: Papirus, 2012.

OLIVEIRA, Macir B. A utilização da tecnologia da informação e a criação de valor nas estratégias de negócios na indústria da saúde. (Tese de doutorado). São Paulo, SP: Universidade de São Paulo, 2008.

Published

12/08/2022

How to Cite

DIGITAL INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES: THE IMPORTANCE OF DIGITAL MEDIA IN EDUCATION. (2022). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(8), e381788. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1788