The SWOT TOOL IN SCHOOL MANAGEMENT

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Junea Graciele Rodrigues Dantas de Brito
  • Sibele Selvina de Oliveira Rodrigues Moniz
  • Loreni Picinini Lengler

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i11.2271

Keywords:

study built here presents how its main plan is to evaluate how an important

Abstract

The study built here presents how its main plan is to evaluate how an important management tool can contribute, showing the efficiency in learning outcomes through a school management that seeks to be democratic and how it influences the day-to-day of a school unit. To this end, there will be talk here about the contribution of the Swot tool in School Management, revealing how it works and how it can benefit in this very important area. Referring to the methodology used for the construction of this brief study, we mention the choice for bibliographic research, through which it became possible to collect material that will contribute to the future theoretical approach that will be made, in view of thoughts and conjectures of famous scholars such as Lima (2013), Nóvoa (2002) and others. Through this analysis about the material collected and studied during the implementation of the research, it was concluded that it was clear the incoherence experienced between the school reality, what the school wants, what the school does, and the day-to-day school management, which needs to make decisions that will certainly end up impacting, positively or negatively, both in the development and training of their learners. Therefore, the importance of working with a tool such as Swot is concluded, especially when talking about the work faced by school management.

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

  • Junea Graciele Rodrigues Dantas de Brito

    Formada no CEFAM de Carapicuíba-Centro de Formação para o Magistério; graduada no Curso Normal Superior- Uniararas / Fundação Hermínio Ometto; graduada em Artes Visuais pela FAMOSP- Faculdade Mozarteum de São Paulo; pós graduada em Psicopedagogia Institucional, na área da Educação pela FALC - Faculdade da Aldeia de Carapicuíba e Educação Especial com Ênfase em Deficiência Mental, na área da Educação pela FALC- Faculdade da Aldeia de Carapicuíba e Mestranda em Educação pela Fundação Universitária Iberoamericana – Porto Rico.

  • Sibele Selvina de Oliveira Rodrigues Moniz

    Graduada em Letras: Português e Literaturas de Língua Portuguesa pela Universidade Luterana do Brasil (ULBRA). Pós graduada em Administração escolar, Supervisão e Orientação pelo Centro Universitário Leonardo da Vinci, Educação Especial Inclusiva Histórico Profissional Formação Acadêmica pela Faculdade Avantis, Psicopedagogia Clínica e Institucional pela Universidade Castelo Branco e mestranda em Educação – Especialização em Organização e Gestão de Centros Educacionais pela UNIB – Porto Rico.

  • Loreni Picinini Lengler

    Graduação em Letras - Português/inglês - Literatura Plena pela Universidade de Cruz Alta - UNICRUZ. Pós graduada no Curso de Língua Inglesa: Estudos e Metodologias pela Faculdade de Ciências, Educação, Saúde, Pesquisa e Gestão – CENSUPEG e Mestranda em Educação - Formação de Professores pela Universidad Internacional Iberoamericana - UNINI México.

References

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Nóvoa, A. (2002). Formação de professores e trabalho pedagógico. Lisboa: Educa.

Published

26/11/2022

How to Cite

The SWOT TOOL IN SCHOOL MANAGEMENT. (2022). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(11), e3112271. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i11.2271