VESTIBULAR AND INFLUENCES ON THE HEALTH OF STUDENTS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i12.2281

Keywords:

Quality of Life, Pre-vestibulandos, Wellness, Health.

Abstract

Despite the great social relevance, the theme quality of life of pre-vestibulate students presents theoretical/methodological inaccuracies, which hinders research and dialogue between the different areas that work with the theme. Admission to the university is conditional on the vestibular exam. Among the candidates, a large number is not approved, even gathering all the conditions of "knowledge of the matter". The study aimed to investigate the problems faced by these and their possible repercussion on the health of each individual. The conception of health includes well-being as a key concept, together with the social relationships that together promote the result of this research.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Laysa karolline Fioravanti de Lima

    Unimar - Universidade de Marília

  • Karen Beatriz Cremasco da Silva, Unimar

    Unimar - Universidade de Marília

  • Brenda Santos de Oliveira, Unimar

    Unimar - Universidade de Marília

  • Natalia Lopes Silva

    Unimar - Universidade de Marilia

References

ALVES, R. O fim dos vestibulares. Folha de São Paulo, São Paulo, 6 de fevereiro de 1995. pp. 1-3. Disponível em: https://www1.folha.uol.com.br/fsp/1995/2/06/opiniao/9.html. Acesso em 19 agosto 2019

D'AVILA, Geruza Tavares. Vestibular: fatores geradores de ansiedade na cena da prova. Rev. bras. orientac. prof, São Paulo , v. 4, n. 1-2, p. 105-116, dez. 2003 Disponível em <http://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1679-33902003000100010&lng=pt&nrm=iso>. Acesso em 19 agosto 2019.

PEREIRA, Érico Felden; TEIXEIRA, Clarissa Stefani; SANTOS, Anderlei dos. Qualidade de vida: abordagens, conceitos e avaliação. Rev. bras. educ. fís. esporte, São Paulo, v. 26, n. 2, p. 241-250, Junho 2012. Disponívelem:<http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1807-55092012000200007&lng=en&nrm=i o>. Acessoem 22 Maio 2019.

RODRIGUES, Daniel Guzinski; PELISOLI, Cátula. Ansiedade em vestibulandos: um estudo exploratório. Rev. psiquiatr. clín., São Paulo, v. 35, n. 5, p. 171-177, 2008. Disponível em:<http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-60832008000500001&lng=en&nrm=iso>. Acesso em: 19 agosto 2019.

SILVA, Maria Fernanda Vidinha; CANOVA, Fernando. Associação entre ansiedade, estresse, depressão e qualidade de vida em estudantes de curso pré-vestibular. São Paulo, 2016. Disponível em: <http://www.umc.br/_img/_diversos/pesquisa/pibic_pvic/XX_congresso/artigos/Maria_Fernanda_Vidinha_da_Silva.pdf>. Acesso em: 20 maio2019.

Published

30/11/2022

How to Cite

VESTIBULAR AND INFLUENCES ON THE HEALTH OF STUDENTS. (2022). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(12), e3122281. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i12.2281