FAMILY RELATIONS AND THE IMMODERATE USE OF NEW TECHNOLOGIES IN THE CONTEXT OF THE PANDEMIC

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Lidiane Helena Crispim Cabral
  • Barbara Rodrigues de Souza
  • Maria Gorete Barbosa de Oliveira Sousa

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2654

Keywords:

TVs, mobile phones, tablets, computers - everyone is increasingly

Abstract

TVs, mobile phones, tablets, computers - everyone is increasingly part of the day-to-day at home, at school, at work, from awakening to bedtime. Due to the COVID-19 pandemic, there was a need to adapt the lifestyle, both for education and for work; a factor that has a positive and negative side, after all, allowed social isolation so that daily activities would not stop, however, the use of technologies ended up interfering in family relationships, both in relation to parents, who work too much in computers, and for children, who instead of performing physical activities at leisure time, began to use electronic devices such as video games and mobile phones. In view of the above, this research aims to present family relationships and the immoderate use of new technologies in the context of the pandemic. Therefore, it is concluded that like any other practice, such as sports, food, financial control, etc., technology can have a positive or negative impact on family relationships. Obviously, this will depend on how parents’ approach and measure the use of technology.

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

  • Lidiane Helena Crispim Cabral

    Graduação em Pedagogia pela UNIVALI. Pós graduação em Supervisão Escolar e Metodologia da Ação Docente – Sinergia Sistema de Ensino, Mídias na Educação – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Sul Rio-Grandense, Tutoria em Educação a Distância – Universidade Candido Mendes e Gestão Escolar Integrada e Práticas Pedagógicas – Universidade Candido Mendes. Mestranda em Educação – Especialização em Formação de Professores pela Uneatlántico – Espanha.

  • Barbara Rodrigues de Souza

    Graduação em Física – Centro Universitário Moacyr Sreder Bastos. Pós graduada em Docência do Ensino Superior – Faculdade Venda Nova do Imigrante (FAVENI), Gestão Escolar Integrada – Instituto Superior de Educação de Afonso Cláudio (FAAC), Curso de Formação de Professores de Educação Infantil e Anos Iniciais – Instituto de Educação Colônia do Saber. Mestranda em Educação – Especialização em Formação de Professores pela Uneatlántico – Espanha.

  • Maria Gorete Barbosa de Oliveira Sousa

    Graduação em Língua Portuguesa pela Faculdade Regional, Ciências e Letras Candeias – (FAC), Conclusão do Magistério, pós graduada em Gestão Escolar pela FAC e mestranda em Educação pela UNIUB – Porto Rico.

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Published

15/02/2023

How to Cite

FAMILY RELATIONS AND THE IMMODERATE USE OF NEW TECHNOLOGIES IN THE CONTEXT OF THE PANDEMIC. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(2), e422654. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2654