TEACHER TRAINING FOR THE CONTEXT OF HIGHER EDUCATION

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Ellen Cristina Boaratti Santiago
  • Danyelli Lacerda De Souza
  • Maria Odete Araujo Lopes

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2656

Keywords:

present work is listed in analyzing the history of higher education

Abstract

The present work seeks to analyze the history of higher education teacher education; interpersonal relationships: teachers and students; assess the training of the higher education teacher; establish and create conditions and spaces to do a good job; establish the relationship between teacher theory and practice. The teacher is no longer seen as a transmitter of knowledge and becomes responsible for making students active in the teaching process, so that they are able to produce their own knowledge. Thus, the importance of reflection on the development provided by the teacher, identifying the way the student himself becomes an agent of the teaching process, critical thinking of transformation, modifying and deciding together with the school group the best study environment. For the construction of this analysis, bibliographic reviews of renowned thinkers and scholars in the area are used.

 

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

  • Ellen Cristina Boaratti Santiago

    Graduação em Direito pela Faculdades Integradas de Guarulhos. Graduada em Engenharia de Produção Mecânica pela Universidade Nove de Julho. Pós graduada em Aspectos Psicobiológicos da Saúde do Trabalhador na Área de Transportes (UNIFESP), Engenharia de Segurança do Trabalho (UNINOVE) e Empreendedorismo e Inovação Tecnológica nas Engenharias (UNIVESP). Mestranda em Educação – Especialização em Formação de Professores pela Uneatlántico – Espanha.

  • Danyelli Lacerda De Souza

    Graduação em Geografia pela Universidade Pitágoras (UNOPAR), Pós graduada Lato Sensu em Ensino De Geografia, Meio Ambiente e História pela Faculdade Venda nova do Imigrante. Mestranda em Educação - Especialização em Formação de Professores pela Uneatlántico – Espanha.

  • Maria Odete Araujo Lopes

    Graduação em Geografia pela Universidade federal do Maranhão-UFMA. Pós Graduação em Geografia Meio Ambiente e História pela Faculdade Venda Nova do Imigrante -FAVENI; Pós Graduação em Metodologias de Ensino de Biologia e Química pela Faculdade Venda Nova do Imigrante -FAVENI. Cursando Pós Graduação em Docência do Ensino Superior e Ludopedagogia pela Faculdade de Minas-FACUMINAS; Pós Graduação em Alfabetização, Letramento e Educação Infantil pela Faculdade IMES e Mestranda em Educação- Formação de Professores pela Universidade Internacional Del Atlantico-UNEATLANTICO (ESPANHA).

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Published

15/02/2023

How to Cite

TEACHER TRAINING FOR THE CONTEXT OF HIGHER EDUCATION. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(2), e422656. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2656