EDUCATIONAL TECHNOLOGIES, LEARNING AND PEDAGOGICAL INNOVATION IN TEACHER TRAINING
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i2.2669Keywords:
applying teachers to introduce Educational TechnologiesAbstract
The present work aims to show the ways of applying teachers to introduce Educational Technologies, indicating as is the day-to-day of a teacher in the classroom, aiming at the problems, difficulties and lack that the student and teacher go through. Seeking with teacher and student new teaching methods, showing and developing activities with meaning, enjoy the creativity of the student, along with him try to insert a free teaching, without traditional classes. Having as main influence the Technology in the School Environment. When the teacher manages to arouse the student's curiosity, both are able to rebuild and discover a freer teaching, without fear of making mistakes, having a coexistence without prejudice, so that knowledge is not only momentary, but can last throughout life. And education cannot stay out of this reality, but rather, it should use this tool in the teaching process learning making the classes become more interesting and closer to the reality experienced by the children of this time.
Downloads
References
AUSUBEL, D. P. A Teoria da Aprendizagem Significativa, São Paulo 1908 á 2008;
AUSUBEL, D. P. A aprendizagem significativa: a teoria de David Ausubel. São Paulo: Moraes, 1982.
BARRETO, Raquel G., Globalização, mídia e escola: luzes no labirinto audiovisual. Revista Científica de Coumnicación y Educación, Comunicar, 22, páginas 21-26, 2004.
CUNHA, Maria Isabel. Conta-me Agora!: As narrativas como alternativas pedagógicas na pesquisa e no ensino - R. Fac Educ, São Paulo, v.23, n.1/2, jan./dez. 1997
FREIRE, Paulo Reglus Neves. O Papel da Educação na Humanização. Revista Paz e Terra, Ano IV, nº 9, Outubro, 1969, p. 123-132.
FREIRE, Paulo. Política e Educação. 5. Ed. - São Paulo, 2001.
FREIRE, Paulo. Pedagogia da autonomia. São Paulo 1991
PIAGET, Jean. Epistemologia Genética. – 1. Ed. - São Paulo: Martins Fontes, 2002.
______. Psicologia da Inteligência. Rio de Janeiro: Fundo de Cultura, 1958 (1947)
POZO, Juan Ignácio. Aprendizes e mestres: a nova cultura da aprendizagem. Porto Alegre: Artmed, 2008.
SAVI, Rafael; ULBRICHT, Vania R. Jogos digitais educacionais: benefícios e desafios. UFRGS. Porto Alegre. 2008.
SAVIANI, Dermeval. Concepção Pedagógica Tradicional. Disponível em:<http://www.histedbr.fae.unicamp.br/navegando/glossario/verb_c_concepcao_pedagogica_tradicional.htm.>
VYGOTSKY, Lev S. A formação social da mente. – 6 ed. – São Paulo: Martins Fontes, 2003. 191p.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.