BLOOM'S TAXIONOMY APPLIED IN PEDAGOGICAL PRACTICE FOR TEACHER TRAINING
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i4.3039Keywords:
involves a bibliographic and qualitative study of Bloom's taxonomyAbstract
This article involves a bibliographic and qualitative study of Bloom's taxonomy, referring to an investigation of a fundamental nature. There are several tools that facilitate the analysis and evaluation of the various stages of the school planning process with the aim of providing some support for instructional planning. Bloom's taxonomy can be seen as one of them, because one of its objectives is to assist in educational planning, linking learning to cognitive development, including the acquisition of knowledge, skills and attitudes, to facilitate the teaching process. In addition, it can be determined that Bloom's taxonomy can be applied to other areas of society, one of which is the organizational environment. Therefore, this study aims to introduce the concepts of Bloom's taxonomy and relate them to the capitalization of knowledge.
Downloads
References
BARBOSA, R. C. Objeto de Aprendizagem e o Estudo de Gramática: uma perspectiva de aprendizagem significativa. São Paulo: Universidade de São Paulo, 2008.
BRANCO, V. R. C. Aprendizagem Organizacional: da pedagogia à estratégia de recursos humanos. São Paulo: Livro novo, 2008.
FERRAZ, A. P. C. M., & BELHOT, R. V. Taxonomia de Bloom: revisão teórica e apresentação das adequações do instrumento para a definição de objetivos instrucionais. São Carlos: UFSCAR, 2010.
FILHO, A. B. C., & Loder, L. L. Do Empreender Necessário à Necessidade de Formar para Empreender. Florianópolis: UFSC, 2017.
FILION, L. L. Visão e Relações: elementos para um metamodelo empreendedor. São Paulo: Cortez, 1993.
LACERDA, A. C. R. Efeitos da Capacidade de Absorção do Conhecimento Individual no Domínio de Aprendizagem com Base na Taxonomia de Bloom. São Paulo: Universidade Presbiteriana Mackenzie, 2017.
MAXIMIANO, A. C. A. Administração de Projetos: como transformar ideias em resultados. 2 ed. São Paulo: Atlas, 2002.
SANTOS, V. G. C. Efeitos da Capacidade de Absorção na Orientação Acadêmica Mediado pelo Domínio de Aprendizagem, de Acordo com a Taxonomia de Bloom. São Paulo: Universidade Presbiteriana Mackenzie, 2017.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.