EDUCATIONAL POLICIES IN THE PANDEMIC: THE MIXED EDUCATION AND THE POSSIBILITIES

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Andrea Godke
  • Silvania Maria Roque
  • Anelli de Sena Araujo Leandro

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i4.3044

Keywords:

world people have suffered great difficulties due to the health

Abstract

In Brazil and around the world, people have suffered great hardship due to the health crisis stemming from COVID-19. The contamination by the virus was something new and worrisome that led the authorities to create public policies to confront them in different sectors, including education. With the advance of the disease and coping measures, education became hybrid, as social distancing was relaxed. Given this context, this study had as general objective to understand the public policies created during and after the pandemic that provided opportunities for hybrid education. The methodology was the literature review, whose bibliographic search was performed in the databases Pubmed, SciELO, Virtual Health Library, Portal Capes, Lilacs and Google Scholar, complemented with a manual search in the reference lists of the selected works. Concluding that blended learning was relevant to the process of recovery of education, since social distancing was still necessary and not all people would have already had access to vaccination.

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

  • Andrea Godke

    Graduada em Pedagoga formada pela Universidade Internacional Uninter. Licenciada e bacharel em Psicologia formada pela Universidade Católica de Santos. Pós graduada em Tecnologias Digitais Aplicadas à Educação e mestranda em Educação - Formação de Professores, pela Universidade Europeia Del Atlântico - UNEATLÂNTICO (ESPANHA).

     

  • Silvania Maria Roque

    Graduada em Educação Física pela Faculdade Cidade João Pinheiro (FCJP), Pedagogia pelo Centro Universitário Faveni (UNIFAVENI) e Normal Superior (Unimontes Montes Claros). Especialização em Gestão e Administração Escolar, Inspeção Escolar, Orientação Escolar e Supervisão Escolar pela Associação Educativa do Brasil Faculdade de Janauba (SOEBRAS) e Mestranda em Educação: especialização formação de professores pela Universidade Europeia del Atlântico (UNEATLÁNTICO) – Espanha.

  • Anelli de Sena Araujo Leandro

    Graduação em Farmácia. Pós graduada em Farmácia Clínica e Farmácia Estética. Mestranda em Formação de Docência Superior.  Mestranda em Educação – Especialização em Formação de Professores pela Uneatlántico – Espanha.

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Published

17/04/2023

How to Cite

EDUCATIONAL POLICIES IN THE PANDEMIC: THE MIXED EDUCATION AND THE POSSIBILITIES. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(4), e443044. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i4.3044