DIALOGUE ABOUT TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3567Keywords:
brief study will discuss in its scopeAbstract
This brief study will discuss in its scope the importance of teaching training in Higher Education, in view of the need to have well-trained professionals in the educational field, in search of a truly quality Education. Considering that all universities are shown as products of human relations, it is essential to build a discussion about the chances of establishing a policy concerned with continuing education for university professors. To this end, this work will take as a basis of foundation concepts presented by renowned authors through theoretical-bibliographic research on the theme in question. With this, it will be possible to understand a little more about the theme that will be discussed and commented here.
Downloads
References
FURLANETTO, Ecleide Cunico. Como nasce um professor? Uma reflexão sobre o processo de individuação e formação. São Paulo: Paulus, 2003.
GIORDAN, M. Z.; HOBOLD, M. S.; ANDRÉ, M. E. D. A. PROFESSORES INICIANTES DOS ANOS FINAIS DO Ensino Fundamnetal: indicação das necessidades formativas.. Educação: Teoria e Prática, v. 27, n. 55, p. 308-326, 19 nov. 2017.
ISAIA, Silvia. Professor universitário no contexto de suas trajetórias como pessoa e profissional. In: MOROSINI, Marília et al. (orgs) Professor do Ensino Superior: identidade, docência e formação. Brasília: INEP, 2000, p. 21-33.
LEITE, Denise. Conhecimento social na sala de aula universitária e a autoformação docente. In: MOROSINI, Marília et al. (orgs) Professor do Ensino Superior: identidade, docência e formação. Brasília: INEP, 2000, p. 53-60. 40
PERRENOUD, Phillip. Práticas pedagógicas, profissão docente e formação: perspectivas sociológicas. Lisboa: Moraes, 1967.
SOARES, Sandra Regina; CUNHA, Maria Isabel da. Formação do professor: à docência universitária em busca de legitimidade. Salvador: EDUFBA, 2010.
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.