THE CHALLENGES OF BASIC EDUCATION IN THE INSENTION OF COMMUNICATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES – ICT
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3591Keywords:
Education. Teaching-learning. Teachers. Technology.Abstract
Currently, education professionals face numerous challenges, for example, those of incorporating information and communication technologies (ICT) into their classroom. The present work of analysis of the analysis of the use of ICT as a tool for the teaching-learning process. It is a literary review with descriptive analysis. Based on the literature, the ICT tools for improving the teaching-learning process, provided they are used constantly, further emphasize that the use of technologies is not yet a reality used by the great most teachers, being still underutilized. It is noticed that the inclusion of information and communication technologies within the educational context is of paramount importance for the teaching-learning process.
Downloads
References
BRASIL. Secretaria de Educação Fundamental. Parâmetros Curriculares Nacionais: terceiro e quarto ciclos do ensino fundamental: introdução aos parâmetros curriculares nacionais. Brasília: MEC/SEF, 1998.
COSTA, Mayara Capucho; DE SOUZA, Maria Aparecida Silva. O uso das TICs no processo ensino e aprendizagem na escola alternativa “Lago dos Cisnes”. Revista Valore, v. 2, n. 2, p. 220-235, 2017.
IZQUIERDO, Jesús et al. Teachers’ Use of ICTs in Public Language Education: Evidence from Second Language Secondary-school Classrooms. Comunicar, v. 25, n. 50, p. 33-41, 2017.
LAUDON, KENNETH C. e J. P. LAUDON, “Sistemas de Informação com Internet”, 4º Edição, LTC – Livros Técnicos e Científicos Editora S.A. 1999.
NAVARRO, María G. Los nuevos entornos educativos: desafíos cognitivos para una inteligenciacolectiva. 2009.
SILVA, Marco (2001). Sala de aula interativa: a educação presencial e a distância em sintonia com a era digital e com a cidadania. In: CONGRESSO BRASILEIRO DA COMUNICAÇÃO, 24., 2001, Campo Grande. Anais do XXIV Congresso Brasileiro da Comunicação, Campo Grande: CBC, set. 2001.
UNESCO. TICs na educação no Brasil.IN:http://www.unesco.org/new/pt/brasilia/comunicativo-and-information/ict-in
education. Acesso em janeiro de 2020.
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.