THE USE OF THE QUIZIZZ SOFTWARE AS A LEARNING TOOL IN TECHNICAL EDUCATION: AN EXPERIENCE REPORT - SUPERVISED INTERNSHIP IN COMPUTING II

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3633

Keywords:

Supervised internship, Experience reports, Technical education

Abstract

This work describes the supervised internship experience, and aims to explore the use of Quizizz software as a teaching tool in the teaching-learning process, focusing on technical education. The activities took place in loco carried out by the discipline of Supervised Internship in Computing II, at the Technological Education Center of Amazonas (CETAM) in the municipality of Carauari - AM, by the University of the State of Amazonas - UEA. The methodology included in this study was based on qualitative research to collect and analyze data, understand the experiences lived by students who are already adults, and be able to effectively implement Quizizz as a learning tool, showing the results obtained and the positive feedback received. Regarding the use of technology as a teaching tool, demonstrate that they can contribute to the teaching-learning process in a playful and spontaneous way in the development of students. This work is structured in topics presenting the introduction, theoretical foundation, methodology, analysis of collected data and results during this period.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Jennifer Azevedo da Cruz

    Universidade do Estado do Amazonas - UEA.

  • Franciano Antunes

    Universidade do Estado do Amazonas - UEA.

  • Antonio Augusto dos Santos França
    Pós-graduado em Informática na Educação pela Faculdade Única de Ipatinga. Quality Enginner na Seedz.      
  • Jose Mauro Pinto da Rocha

    Universidade do Estado do Amazonas - UEA.

  • Darlan Rodrigues Campelo

    Universidade do Estado do Amazonas - UEA.

  • Gabriel Rodrigues de Medeiros

    Universidade do Estado do Amazonas - UEA.

  • Stefani Feitoza Monteiro

    Universidade do Estado do Amazonas - UEA.

References

BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, 2018.

DEVITA, Villanueva. A diferença entre usar tecnologia e integrar a tecnologia na educação. Escribo inovação para o aprendizagem, jan 29/2015. Disponível em: < https://escribo.com/2015/01/29/a-diferenca-entre-usar-tecnologia-e-integrar-a-tecnologia-na-educacao/#:~:text=Ela%20se%20baseia%20na%20frase,%C3%A9%20empregada%20na%20sua%20escola%3F > Acesso em 07/05/2023.

KENSKY, V.M. Educação e tecnologia: o novo ritmo da informação. Editora Papirus. 2007.

LÉVY, P. As tecnologias da inteligência: o futuro do pensamento na era da informática. Rio de Janeiro: Editora. 1993.

LIBÂNEO, J.C. Didática. São Paulo: Cortez Editora. 2013.

PABLOS, S. P. traduzido por GONÇALVES, L. R. M. Sete motivos para ligar o celular na sala de aula. Disponível em: < http://educacao.uol.com.br/noticias/2015/02/24/sete-motivos-para-ligar-o-celular-na-sala-de-aula.htm > Acesso em 07/05/2023.

PAIVA, Vera Lúcia Menezes de Oliveira e. A tecnologia na docência em línguas estrangeiras: conveniências e tenções. In: Dalben et al. (org.). Convergências e tensões no campo da formação e do trabalho docente. Belo Horizonte: Autêntica, 2010. (Coleção Didática e Prática de Ensino)

PATTON, MQ (2022). Pesquisa Qualitativa e Métodos de Avaliação (3ª ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

RICHIT, Adriana. Implicações da Teoria de Vygotsky aos Processos de Aprendizagem e

Desenvolvimento em Ambientes Mediados pelo Computador. In: Revista Perspectiva,

Erechim, RS, v.28, n.103, p.21-32. set.2004. ISSN: 0101-2908

Tecnologia e educação: Um Diálogo Freire – Papert. Disponível em: <https://periodicos.ufpe.br/revistas/topicoseducacionais/article/viewFile/22353/18549>. Acesso em 07/05/2023.

A Teoria Vygostkyana e a Utilização das Novas Tecnologias no Ensino Aprendizagem: Reflexão Sobre o Uso do Celular. Disponível em: <https://www.catolicadeanapolis.edu.br/revistamagistro/wp-content/uploads/2017/04/a-teoria-vygotskyana-e-a-utiliza%C3%A7%C3%A3o-das-novas-tecnologias-no-ensino-aprendizagem-uma-reflex%C3%A3o-sobre-o-uso-do-celular.pdf>. Acesso em 07/05/2023.

UNIVERSIDADE DO ESTADO DO AMAZONAS/UEA. (2015). Projeto Pedagógico do Curso de Licenciatura em Computação – CESIT/UEA. APÊNDICE “A”. Art. 1º - CAPÍTULO I - DAS DISPOSIÇÕES PRELIMINARES

Published

19/07/2023

How to Cite

THE USE OF THE QUIZIZZ SOFTWARE AS A LEARNING TOOL IN TECHNICAL EDUCATION: AN EXPERIENCE REPORT - SUPERVISED INTERNSHIP IN COMPUTING II. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(7), e473633. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i7.3633