DIGITAL INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES (TDIC'S) IN EDUCATION BENEFITS OR HARMFUL: THE QUIZZER APPLICATION AS A TEACHING-LEARNING TOOL
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3760Keywords:
Tdics. Quizzer. Teaching-Learning Relationship. Defenders.Abstract
This article deals with the teaching-learning process permeated by technologies and the succinct relationship between face-to-face teaching and online/remote teaching. It will briefly address Digital Information and Communication Technologies (TDICs) in the educational environment, and will specify and show a little more about one of these TDICs, the QUIZZER application (app). The main objective of this work is not to make the reader have only a unilateral vision, but a bilateral one, regarding the use of TDICs in education, putting their positive and negative points, as well as the opinions of respected authors on both sides. , who defend and criticize TDICs in the educational field. Even defending one side, as I said, in this first moment my objective is to be impartial on this subject, to show the arguments of both sides as well as their defenders, and to allow the reader to also defend or criticize, because he has very clear and relevant arguments of his own. both sides to think and reflect. However, the main argument about which side I position myself in a clearer and more evident way is found in the final considerations of this article.
Downloads
References
ALMEIDA, Maria Elizabeth Bianconcini. Mídias na educação. São Paulo: Edições Loyola 2011.
BRASIL. Constituição (1988). Constituição da República Federativa do brasil. Brasília, 1988.
BRASIL, Lei de Diretrizes e Bases da Educação. Lei nº 9.394/96, dezembro de 1996
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, 2018
MORAN, José Manuel. A educação que desejamos: novos desafios e como chegar lá. Campinas: Papirus, 2015.
SANCHO GIL, Juana M. Tecnologias para transformar a educação. Porto Alegre: Artmed 2009.
SILVA, Célia Regina de Souza; ARAGÓN, Rosane. Tecnologias digitais na educação: reflexões críticas. Campinas: Mercado de Letras, 2015.
SILVA, Derly José Henrique. Educação, tecnologias e mídias. Brasília: Liber Livro, 2013.
VESENTINI, José William. Geografia: Geografia Geral e do Brasil, volume único 1. Ed. São Paulo: Ática 2005.
http://basenacionalcomum.mec.gov.br/implementacao/praticas/caderno-de-praticas/aprofundamentos/193-tecnologias-digitais-da-informacao-e-comunicacao-no-contexto-escolar-possibilidades acessado em 18/05/2023
https://querobolsa.com.br/revista/citacoes-para-redacao-sobre-tecnologia. Acessado em 17/05/23
http://tecnologiasemneura1.blogspot.com/2018/06/cibercultura-e-cultura-digital-e-tudo acesso em /8/06/23
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.