DIGITAL INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES (TDIC'S) IN EDUCATION BENEFITS OR HARMFUL: THE QUIZZER APPLICATION AS A TEACHING-LEARNING TOOL

Authors

  • Revelino Ferreira de Menezes Júnior
  • Ágila Maria Martins da Silva
  • Aldarley Andrade de Araújo
  • Arnon Antônio Pereira de Paiva

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3760

Keywords:

Tdics. Quizzer. Teaching-Learning Relationship. Defenders.

Abstract

This article deals with the teaching-learning process permeated by technologies and the succinct relationship between face-to-face teaching and online/remote teaching. It will briefly address Digital Information and Communication Technologies (TDICs) in the educational environment, and will specify and show a little more about one of these TDICs, the QUIZZER application (app). The main objective of this work is not to make the reader have only a unilateral vision, but a bilateral one, regarding the use of TDICs in education, putting their positive and negative points, as well as the opinions of respected authors on both sides. , who defend and criticize TDICs in the educational field. Even defending one side, as I said, in this first moment my objective is to be impartial on this subject, to show the arguments of both sides as well as their defenders, and to allow the reader to also defend or criticize, because he has very clear and relevant arguments of his own. both sides to think and reflect. However, the main argument about which side I position myself in a clearer and more evident way is found in the final considerations of this article.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Revelino Ferreira de Menezes Júnior

    Licenciando em computação pela UEA-Universidade do Estado do Amazonas, estuda no NESCAR- Núcleo de Estudos Superior de Carauari.

  • Ágila Maria Martins da Silva

    Licenciando em computação pela UEA-Universidade do Estado do Amazonas, estuda no NESCAR- Núcleo de Estudos Superior de Carauari.

  • Aldarley Andrade de Araújo

    Licenciando em computação pela UEA-Universidade do Estado do Amazonas, estuda no NESCAR- Núcleo de Estudos Superior de Carauari.

  • Arnon Antônio Pereira de Paiva

    Licenciando em computação pela UEA-Universidade do Estado do Amazonas, estuda no NESCAR- Núcleo de Estudos Superior de Carauari.

References

ALMEIDA, Maria Elizabeth Bianconcini. Mídias na educação. São Paulo: Edições Loyola 2011.

BRASIL. Constituição (1988). Constituição da República Federativa do brasil. Brasília, 1988.

BRASIL, Lei de Diretrizes e Bases da Educação. Lei nº 9.394/96, dezembro de 1996

BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, 2018

MORAN, José Manuel. A educação que desejamos: novos desafios e como chegar lá. Campinas: Papirus, 2015.

SANCHO GIL, Juana M. Tecnologias para transformar a educação. Porto Alegre: Artmed 2009.

SILVA, Célia Regina de Souza; ARAGÓN, Rosane. Tecnologias digitais na educação: reflexões críticas. Campinas: Mercado de Letras, 2015.

SILVA, Derly José Henrique. Educação, tecnologias e mídias. Brasília: Liber Livro, 2013.

VESENTINI, José William. Geografia: Geografia Geral e do Brasil, volume único 1. Ed. São Paulo: Ática 2005.

http://basenacionalcomum.mec.gov.br/implementacao/praticas/caderno-de-praticas/aprofundamentos/193-tecnologias-digitais-da-informacao-e-comunicacao-no-contexto-escolar-possibilidades acessado em 18/05/2023

https://querobolsa.com.br/revista/citacoes-para-redacao-sobre-tecnologia. Acessado em 17/05/23

http://tecnologiasemneura1.blogspot.com/2018/06/cibercultura-e-cultura-digital-e-tudo acesso em /8/06/23

Published

04/08/2023

How to Cite

DIGITAL INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES (TDIC’S) IN EDUCATION BENEFITS OR HARMFUL: THE QUIZZER APPLICATION AS A TEACHING-LEARNING TOOL. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(8), e483760. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3760