EXPERIENCE REPORTS IN THE SUPERVISED INTERNSHIP IN COMPUTING II IN A SCHOOL OF THE PUBLIC EDUCATION NETWORK IN THE MUNICIPALITY OF CAREIRO-AM
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i9.3960Keywords:
Supervised Internship, Experience Reports, KahootAbstract
This article reports the experiences lived during the Supervised Internship in Computing II, in the high school modality, carried out at the State School Thomé Ferreira Santiago, located in the municipality of Careiro, Amazonas. The supervised internship is a valuable opportunity for the student to complement his theoretical knowledge through practical application, promoting the integration between theory and practice. The article highlights the importance of the supervised internship in the development of the teaching career, emphasizing the use of technological resources and educational software to enhance the teaching-learning process, emphasizing the importance of the action plan. The article describes the stages of the supervised internship, including observation, co-participation and management, highlighting the importance of each one of them in the development of interns. Conducting is highlighted as a significant moment in which interns apply their knowledge, plan classes and use technological tools, such as the Kahoot platform, to promote dynamic and interactive learning. The article concludes by emphasizing the importance of the supervised internship in the training of future parents, highlighting the integration of technology as an enriching resource and the need for innovative pedagogical approaches to promote quality education.
Downloads
References
DIAS, Rosilana Aparecida; DOS SANTOS, Josiane Cristina. Um olhar sobre o estágio supervisionado na Licenciatura em Computação. Lynx, v. 2, 2022.
FARDO, M. L. A gamificação aplicada em ambientes de aprendizagem. RENOTE, Porto Alegre, v. 11, n. 1, 2013. DOI: 10.22456/1679-1916.41629. Disponível em:<https://seer.ufrgs.br/index.php/renote/article/view/41629> Acesso em: 20 junho 2023.
OLIVEIRA, Amurabi; BARBOSA, Vilma Soares Lima. Formação de professores em ciências sociais: desafios e possibilidades a partir do estágio e do PIBID. Revista Inter-Legere, n. 13, p. 140-162, 2013.
Silva, J. M., & Souza, F. S. (2023). A IMPORTÂNCIA DO ESTÁGIO SUPERVISIONADO NA FORMAÇÃO INICIAL UNIVERSITÁRIA DE PROFESSORES EM PEDAGOGIA E AS CONTRIBUIÇÕES DA DISCIPLINA DE INTEGRAÇÃO CURRÍCULAR COMO ESPAÇO DE REFLEXÃO. Revista Interdisciplinar Sulear, 14, 111–125. Recuperado de <https://revista.uemg.br/index.php/sulear/article/view/6602> Acesso em: 23 junho 2023.
PAMPLONA, Admur Severino; COSTA, Wanderleya Nara Gonçalves. O PAPEL DO PROFESSOR SUPERVISOR NO ESTÁGIO SUPERVISIONADO. CONEDU, n.25/2020.
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.