THE CONSTRUCTION OF EDUCATIONAL PRACTICES INTERCULTURALITIES IN RURAL SCHOOLS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v2i6.411

Keywords:

Rural education, Interculturality, Educational practices

Abstract

This article aims to discuss intercultural educational practices developed in rural schools, discussing the construction of teaching projects that make transformative education feasible. To carry out this discussion, we used bibliographic research as a method of data collection, through which we consult books, scientific articles and journals in search of the data that made up the analytical part of this work. In addition, the discussions were based on the positions of authors such as Caldart (2004), Freire (1970), Fleuri (2004), Palanca (2001), Walsh (2000), Lima (2018) and Marques (2017), in addition to taking into account the official documents that regulate rural education, namely the LDB, Opinion CNE/CEB No. 36/2001, the CNE/CEB Resolution No. 01/2002, CNE/CEB Resolution No. 02/2008 and Decree No. 7,352/2010. Through the discussions held, we realized that intercultural practices are very important for the teaching and learning process to be maximized and, therefore, it is increasingly necessary for the educator, the school and the education system in general to commit themselves in the elaboration and application of these practices in the context of the classroom of rural schools.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Silvana Mara Carvalho Moura, SEEDRR

    Mestranda em Educação pela Universidade Estadual de Roraima - UERR. Especialista em Língua Portuguesa: uma Abordagem Textual, pela Universidade Federal do Pará - UFPA. Licenciada em Letras pela UFPA. Professora da rede estadual de ensino de Roraima - SEEDRR.

  • Irisdalva Barbosa Mendes, UERR

    Mestranda em Educação pela Universidade Estadual de Roraima -UERR. Especialista em metodologia do ensono em matemática e física pela Universidade Candido Mendes. Graduada em ciências da natureza e matemática com ênfase em matemática e física pela Universidade Estadual de Roraima - UERR.

  • Carmem Vera Nunes Spotti, UERR

    Doutora em Educação: currículo, pela Puc/SP (2017). Mestre em Letras pela Universidade federal de Roraima - UFRR. Especialista em comunicação, expressão e cultura pela Universidade da Região da Campanha -URCAMP/RS. Especialista em filologia pela PUC/ UERJ. Graduação em Letras - URCAMP/RS. Professora da rede estadual de ensino de Roraima (SEEDRR/CEFORR) e professora da Universidade Estadual de Roraima - UERR. Coordenadora do Mestrado Acadêmico em Educação - UERR/IFRR.

Published

11/07/2021

How to Cite

THE CONSTRUCTION OF EDUCATIONAL PRACTICES INTERCULTURALITIES IN RURAL SCHOOLS. (2021). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 2(6), e26411. https://doi.org/10.47820/recima21.v2i6.411