SCHOOL MANAGEMENT, TEACHER TRAINING AND THE CLASSROOM IN THE CONTEXT OF SOCIAL ISOLATION

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Álvaro Raphá Lemos Guerra
  • José Augusto Silva Costa
  • Rosiane da Conceição Abreu
  • Edilene Soares Rodrigues
  • Lucimeri Stoco Beger

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i11.4324

Keywords:

Pandemic. Distance learning. COVID-19.

Abstract

The year 2020 has already become historic due to the pandemic, making it an atypical year. Covid-19 forced professionals from all areas to reinvent themselves, and educational leadership was no different. Even the most resilient distance learning teachers had to get used to or adapt to the new reality. It was then necessary to improve school management in the conditions of the Covid-19 pandemic. Distance learning is already an old reality; Even the most skeptical have already realized this, and he was very present during the pandemic period to protect the health of teachers and students. We cannot ignore the astonishing data on the number of deaths caused by this epidemic. A real disaster that makes us think more and more about how we should act to minimize this situation. At this point we want to emphasize that the effort to overcome these analytical limits has led us to ask how states, especially the state of Brazil, can create a pandemic reality based on this data. In other words, the way public leaders manipulate and disseminate the results of the analysis of this data can affect people's daily lives. And these actions have led to a decrease in the level of Covid-19 infection in the country. In view of the above, the objective here was to understand how school and classroom management was carried out in the context of social isolation in pandemic times.

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Graduado em Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestre em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestre em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University), mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) e doutorando em Ciências da Educação pela FICS. 

  • Álvaro Raphá Lemos Guerra

    Graduado em Pedagogia e Ciências Biológicas. Bacharel em Direito. Pós-graduado em Gestão Educacional, Gestão em Saúde e Direito Ambiental. Mestrando em Educação.

  • José Augusto Silva Costa

    Graduado em Pedagogia. Pós-graduado em Gestão, Supervisão e Planejamento Educacional, Neuropsicopedagogia, Psicopedagogia, Psicologia da Educação e Aprendizagem, Gestão Escolar e Educacional, Atendimento Educacional Especializado e Alfabetização e Letramento. Mestrando em Educação.

  • Rosiane da Conceição Abreu

    Graduada em Pedagogia e Artes. Pós-graduada Lato Sensu em Educação Infantil e Anos Iniciais, AEE e Sala de Recursos Multifuncionais, Ensino Religiosos e Artes, Metodologia do Ensino da História e Geografia. Mestranda em Educação - Especialização em Formação de Professores pela Universidad Europeia del Atlántico – UNEATLÁNTICO.

  • Edilene Soares Rodrigues

    Graduada em Pedagogia e Supervisão Escolar. Pós-graduada em Gestão Educacional. Mestranda em Educação.                                             

  • Lucimeri Stoco Beger

    Graduada em Pedagogia pela UFPR. Pós graduada em Metodologia do ensino de 1° e 2° Graus. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

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Published

23/11/2023

How to Cite

SCHOOL MANAGEMENT, TEACHER TRAINING AND THE CLASSROOM IN THE CONTEXT OF SOCIAL ISOLATION. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(11), e4114324. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i11.4324