SCHOOL MANAGEMENT, TEACHER TRAINING AND THE CLASSROOM IN THE CONTEXT OF SOCIAL ISOLATION
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i11.4324Keywords:
Pandemic. Distance learning. COVID-19.Abstract
The year 2020 has already become historic due to the pandemic, making it an atypical year. Covid-19 forced professionals from all areas to reinvent themselves, and educational leadership was no different. Even the most resilient distance learning teachers had to get used to or adapt to the new reality. It was then necessary to improve school management in the conditions of the Covid-19 pandemic. Distance learning is already an old reality; Even the most skeptical have already realized this, and he was very present during the pandemic period to protect the health of teachers and students. We cannot ignore the astonishing data on the number of deaths caused by this epidemic. A real disaster that makes us think more and more about how we should act to minimize this situation. At this point we want to emphasize that the effort to overcome these analytical limits has led us to ask how states, especially the state of Brazil, can create a pandemic reality based on this data. In other words, the way public leaders manipulate and disseminate the results of the analysis of this data can affect people's daily lives. And these actions have led to a decrease in the level of Covid-19 infection in the country. In view of the above, the objective here was to understand how school and classroom management was carried out in the context of social isolation in pandemic times.
Downloads
References
AQUINO, Estela M. L. et al. Medidas de distanciamento social no controle da pandemia de Covid-19: Potenciais impactos e desafios no Brasil. Ciência & Saúde Coletiva Online, v. 25, suppl 1, 2020.
BARLOW, David H. Manual clínico dos transtornos psicológicos: tratamento passo a passo. 4. ed. Porto Alegre: Artmed, 2009.
BECK, Judith S. Terapia cognitiva: teoria e prática. Porto Alegre: Artes Médicas, 1997.
BEZERRA, C. M. B. et al. Análise descritiva da teoria ambientalista de enfermagem. Enferm Foco, 2018.
BRASIL. Ministério da Saúde, Secretaria de Atenção Primária à Saúde. Coronavírus COVID-19: protocolo de manejo clínico do Novo Coronavírus (COVID-19) na Atenção Primária à Saúde. Brasília, DF: Ministério da Saúde, 2020.
BRASIL. Portaria nº188 de 03 de fevereiro de 2020: Declara Emergência em Saúde Pública de importância Nacional (ESPIN) em decorrência da Infecção Humana pelo novo Coronavírus (2019-nCoV). Brasilia: Ministério da Saúde, 2020.
CUNHA, Carlos Eduardo Ximenes da et al. Isolamento social e ansiedade durante a pandemia da COVID-19: uma análise psicossocial. Brazilian Journal of Health Review, v. 4, n. 2, 2021.
FUZIKAWA, C. Pandemia do coronavírus pode agravar estresse e levar a quadros de transtornos de ansiedade. Belo Horizonte: Faculdade de Medicina-UFMG, 2020.
GIL, A. C. Como elaborar projetos de pesquisa. 4. ed. São Paulo: Atlas, 2002.
MALTA, Deborah Carvalho et al. Distanciamento social, sentimento de tristeza e estilos de vida da população brasileira durante a pandemia de Covid-19. Saúde em Debate, v. 44, 2020.
MARTINS, L. R. et al. Emergência do novo coronavírus (SARS-CoV-2) e o papel de uma vigilância nacional em saúde oportuna e efetiva. Cad. Saúde Pública, Rio de Janeiro, v. 36, n. 3, 2020.
NAKAJIMA, N.; HATA, S.; SATO Y.; TOBIUME, M.; KATANO, H.; KANEKO, K. et al. The first autopsy case of pandemic influenza (A/H1N1pdm) virus infection in a Japan: detection of a high copy number of the virus in type II alveolar epithelial cells by pathological and virological examination. Jpn J Infect Dis., 2009.
OLIVEIRA, K. K. D. et al. Nursing Now e o papel da enfermagem no contexto da pandemia e do trabalho atual. Rev Gaúcha Enferm., 2021.
RICHARDSON, R. J. Pesquisa social: métodos e técnicas. São Paulo: Atlas, 1999.
ROTH, E. Como implantar a qualidade em laboratório clínico: o caminho das pedras. Rio de Janeiro: Hunsdale Consultorias e Treinamento Ltda, 1998.
SALVADOR, A. D. Métodos e técnicas de pesquisa bibliográfica. Porto Alegre: Sulina, 1986.
SANTOS, Mirely Ferreira dos; RODRIGUES, Jacinta Ferreira dos Santos. COVID-19 e Repercussões Psicológicas Durante A Quarentena E O Isolamento Social: Uma Revisão Integrativa. Nursing, São Paulo, v. 23, n. 265, p. 4095–4106, 2020.
SILVA, M. N.; MACHADO, M. H. Sistema de saúde e trabalho: desafios para enfermagem no Brasil. Rev. Ciência & Saúde coletiva, 20 dez. 2019.
USHER, K.; BHULLAR, N.; JACKSON, D. Life In The Pandemic: Social isolation and mental health. Journal Of Clinical Nursing, 2020.
YAMADA, Y.; LIU, X. B.; FANG, S. G.; TAY, F. P. L.; LIU, D. X. Acquisition of cell-cell fusion activity by amino acid substitutions in spike protein determines the infectivity of coronavirus in cultured cells. PLoS ONE, 2009.
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.